22. února 2016

Název: Spirit Animals: Zrádné vody
Žánr: Fantasy, Pro děti
Díl: Spirit Animals #5
Počet stran: 168
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Ostrovní země vypadá jako ráj na zemi. Přestože je zalitá sluncem, další cesta se zdá být zahalená stíny. Při pátrání po talismanech, které nesmějí padnout do rukou nepřátel, už Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan procestovali celý svět. Na každé výpravě je však jejich pronásledovatelé dostihli, jako by věděli, kde je najít. Nyní se přátelé dozvídají proč. Mají mezi sebou zrádce…



Recenze:
Čtveřice mladých hrdinů spolu se svým učitelem Tárikem i v pátém díle pátrá po dalším talismanu jednoho z Velkých strážců. Po té, co jim Dobyvatelé dokázali už dva talismany ukrást, to mezi hlavními hrdiny vře. Vědí, že mezi sebou mají zrádce, díky kterému Dobyvatelé vždycky vědí, co podniknou dál a kde si na ně mají tím pádem počkat. Problém je ten, že zrada ani od jednoho z nich nedává smysl, a oni tím pádem nejsou schopní zjistit, který z nich je vlastně zvěd. A tak všichni musí pokračovat ve společné cestě a jen se navzájem podezřívavě měřit.

Tentokrát se z pevniny pustili lodí na širé moře, aby našli Velkého strážce Mulopa – chobotnici, která si je pomocí vnuknutých snů a vizí dokonce sama zavolala. Díky tomu, že má o jejich příchod zájem, by měl být zisk jejího talismanu snadný, ale cesta k ní už tak moc ne.

zdroj
Čekají je rozbouřené vlny, útoky obřích žraloků, setkání s domorodými Zelenopláštníky i návštěvy dvou naprosto odlišných a přesto stejně nebezpečných ostrovů. A ano, budou se muset potýkat i s dalším střetem s Dobyvateli, ze kterého vyjdou zatím s tou největší ztrátou ze všech...

Zrádné vody považuju za takový zlom v celé sérii. Je to díl, který poskytne velké množství odpovědí na otázky, které čtenáře trápí už od samého počátku, ale hlavně si připravil pořádně šokující zvraty. Můžu vás ujistit, že posledních pár stránek vás zanechá s pusou dokořán, a odhalení, jak je to vlastně s tím zpropadeným zvědem, nenechá v klidu nikoho.

Pátá kniha je opravdu šokující a nesmírně povedená, autoři to společně vymysleli na jedničku. Už několikrát jsem se zmínila, že se mi ten nápad, že každý díl píše někdo jiný, moc líbí, ale já si toho vždycky dokážu na nějaké drobnosti všimnout, což mě trochu mrzí. V minulém díle to bylo chování Rolana, co mi prozradilo změnu spisovatele, tentokrát to bylo zase chování Mej-lin. Od začátku se tvářila tak trochu jako mrcha, ale ve třetím díle přišel zvrat, který ji změnil, a já ji začala mít ráda. Ve Zrádných vodách se ale najednou z ničeho nic vrátila do starých kolejí a její chování vůči Abeke nebo Dží rozhodně nebylo pěkné. Tohle se autorům opravdu moc nepodařilo. Buď se měli lépe domluvit, jak se bude který hrdina chovat, nebo si měli pořádně nastudovat předchozí díly.

Ale bez ohledu na to si tuhle sérii moc a moc užívám a těším se na pokračování. Pokud jste tak ještě neučinili a máte rádi pohádky nebo si užíváte knihy pro mladší, určitě se do série pusťte. A jestli ne, tak se knihy budou zaručeně líbit všem dětem v rodině, takže ať už tak, anebo tak, pořízení knih by pro vás měla být tutovka.

Úryvek: 
„Ne, ale je to pěkně strašidelná představa,“ odpověděl Rolan na Conorovu otázku. Chabě máchl rukou směrem k potemnělým okénkům. „Jenom bych chtěl, aby už přestalo pršet. Víš, nasadil bych si albatrosí náhrdelník a zvedl ruku k nebi a puf, modrá obloha je zpátky.“
„Mezi Velkými strážci žádný albatros není,“ poučila ho Mej-lin.
„Já vím,“ odvětil. „No dobře, skvělí učitelé se k tomu možná nikdy nedostali, ale já to myslel metafyzicky.“
„Metaforicky,“ opravila ho. „Ale stejně se tam nehodí ani jedno z těch slov.“
„Jestli nepřestaneš zneužívat mojí nemoci, abys do mě mohla kopat, když už ležím na zemi, tak až se mi příště bude chtít zvracet, hodím ti to do polívky,“ vyhrožoval Rolan.
„Jestli se přiblížíš k mojí polívce,“ prohlásila sladce Mej-lin, „pak teprve poznáš, jaké to je, když do tebe doopravdy kopnu.“
Conor se rozhodl, že je nejvyšší čas jít na čerstvý vzduch.
Loď se kymácela méně než v předchozích dnech a bušení do stěn kajuty zesláblo. Snad bouře konečně ustávala.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Moc si toho vážím!


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



4 komentáře:

  1. Je škoda, že se autoři ohledně Mej-lin lépe nedohodli, protože už jsem ji začínala mít ráda :D Jinak s recenzí souhlasím, byl to bezva díl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám od toho třetí dílu pořád ráda, ale štve mě, že se z ní zase snaží udělat mrchu :D Díky.

      Vymazat
  2. O téhle sérii jsem se dozvěděla asi tak před půl rokem, vcelku mě tehdy zaujala, ale ještě jsem se k ní nedostala. Pátý díl ale podle tvého popisu vypadá velice zajímavě, akorát nevím, jestli bych dokázala strpět ty změny chování postav. To by byl nejspíš problém. Každopádně úryvek vypadá taky docela zajímavě, tak uvidím, jestli se k téhle sérii jednou taky dokopu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty změny nejsou tak hrozné :) Spousta lidí si toho ani nevšimne, nebo jsem alespoň četla spoustu názorů, že lidi nejsou schopní poznat, že každý díl napsal jiný autor. Pokud máš ráda knihy pro děti, určitě sérii vyzkoušej.

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)