13. června 2016

pondělí, června 13, 2016
18 komentářů štítky

V této rubrice se nuji knihám, které byly zfilmovány nebo použity jako základ pro seriál. A jedná se samozřejmě o knihy, které jsem četla, a pochopitelně viděla i jejich zpracování.
Dneska jsem se rozhodla podívat na zoubek příběhu Rudá jako rubín.

Kniha:

Název: Rudá jako rubín
Autor: Kerstin Gier
Žánr: Sci-fi a fantasy
Díl: Drahokamy #1
Počet stran: 336
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.
Kerstin Gierová nechává ožít ten nejkrásnější pocit na světě! Příběh vás potěší, budete se smát a budete s hrdiny soucítit. Láska Gideona a Gwendolyn překračuje všechny hranice času!



Film:

Název: Rubinrot
Režisér: Felix Fuchssteiner
Žánr: Fantasy 
Délka: 122 minut 
Rok: 2013 
Země: Německo 
Hrají:  Maria Ehrich, Jannis Niewöhner, Veronica Ferres, Uwe Kockisch, Katharina Thalbach, Florian Bartholomäi, Laura Berlin, Sibylle Canonica, Gottfried John, Axel Milberg, Josefine Preuß, Chiara Schoras, Johannes Silberschneider, Peter Simonischek, Kostja Ullmann, Rüdiger Vogler, Gerlinde Locker, Anna Böttcher, Butz Ulrich Buse, Levin Henning, Markus Daffinger, Maurizio Magno

Obsah: Gwendolyn Shepherdová je normální šestnáctiletá dívka, pocházející z rodiny opředené mnoha tajemstvími. Ta se týkají zvláštního genu, který je vždy předáván někomu v rodině a který umožňuje cestovat v čase. Nikdo nepochybuje, že byl gen předán její sestřenici Charlotte. Když se však Gwen náhle ocitne v Londýně na konci 19. století, ví, že právě ona je tou vyvolenou. Stojí před ní ovšem úkol. Aby objasnila největší tajemství své rodinné historie, naváže přátelství s Charlottiným arogantním přítelem Gideonem z Villiersu. Přitom zjistí, že by se člověk neměl zamilovat do někoho v jiné době. To je to pak opravdu složité!


Můj názor:
Knihy miluju a to strašně moc, takže tady není ani co řešit. Neumím si představit, jak by ten film musel vypadat, aby předčil tu dokonalost, kterou vykouzlila slova na stránkách. Ale i přesto, že film v mých očích nemůže knize konkurovat, musím říct, že se mi líbil - a ne málo. Pochopitelně tam jsou odlišnosti od knih a dokonce je v každém filmu i kousek z jiné knihy, než zrovna filmovali, ale protože mám všechny knihy přečtené a film mi tím pádem nemá co vyspoilerovat, nevadilo mi to. A dokonce se mi i spousta z těch odlišností líbila, takže si skutečně nemám na co stěžovat. Jen mě mrzí, že nemáme český dabing. Já sice vždycky dávám radši přednost originálu s titulkami, ale to jen v případě, že je ten originál v angličtině. Německy neumím ani slovo, takže mi připadalo opravdu divné, že jsem vlastně jen četla titulky a poslouchala řeč, co absolutně neznám. Ale to je samozřejmě můj problém, za to samotný film nemůže. Filmy tedy můžu jedině doporučit, jen radím, abyste měli nejprve přečtenou celou trilogii, protože ve filmech se ty knihy různě míchají, takže není dobrý nápad přečíst si první knihu a hned po ní kouknout i na první film. Nejprve všechny knihy, pak teprve filmy.


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



18 komentářů:

  1. Bohužel jsem se nedostala ani k jednomu, ale plánuji, že zkusím knihu a film zfouknout najednou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to opravdu doporučuju nedělat, pokud si filmem nechceš vyspoilerovat i něco z následujících knih. Oni je opravdu docela míchají.

      Vymazat
  2. Je vážně škoda, že film nepřeložili, i když mně osobně to může vzhledem k mým znalostem němčiny být jedno. Ale zase se pak o filmu málo ví... A letos bude Smaragdgrün ;) Jenže taky v němčině, pochopitelně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím o něm a těším se. A jako pro mě je nejdůležitější, že se ten film dá sehnat s titulkami, takže tu němčinu přežiju :D

      Vymazat
  3. Ani nevím, že film je :). Mrknu na něj :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek :D Aspoň budu sbírat další tipy :D Já naopak ocenila tu němčinu, učím se ji už spoustu let a právě díky tomuhle filmu jsem zjistila, že bych se radši měla i nadále věnovat angličtině, protože i přes moje víc jak desetileté učení, jsem v němčině pořád marná :D Ale já za to nemůžu, že mluvěj tak rychle :D
    Ale zpět ke článku, mám úplně stejný názor jako ty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je jasné, když němčinu aspoň trochu ovládáš, tak pak je super. Ale já neřeknu německy ani slovo, takže jsem si připadala fakt divně, když jsem ji poslouchala :D
      A já to mám stejně se španělštinou. Na gymplu jsem ji měla šest let, ale dokážu se zeptat maximálně jen na "Jak se máš?". Angličtina mi jde, troufám si říct skvěle, ale na ostatní cizí jazyky jsem tupá :D

      Vymazat
  5. Němčinu ovládám, takže už dlouho uvažuju, že si knihu přečtu v německém originále. Navíc když jsem byla v Německu, všude tuto trilogii vystavovali jako bestseller. Po tvojí recenzi se do ní asi brzo pustím :-)
    (Bohémská) bohemistka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tuhle sérii opravdu miluju, je to jedna z mých nejoblíbenějších :)

      Vymazat
  6. Minimálně první díl mám v plánu v létě, takže jsem zvědavá, co na tuto sérii řeknu nakonec já :D
    Film přijde na řadu hned po dočtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě budeš nadšená, na tuhle sérii jsem neslyšela jediný negativní ohlas :)
      A film si opravdu pusť až po dočtení celé trilogie ;)

      Vymazat
  7. Přiznávám, že jsem nejdříve viděla filmy, a to několikrát, a hrozně moc se mi líbily, jak první díl, tak i druhý díl. Až teprve potom jsem se pustila do knižní předlohy a zatím jsem přečetla jen ten první díl a souhlasím, docela ten film tu knihu vyspoileruje, ale mě to nevadí..:) I mě ta němčina někdy štvala...:D Také neumím ani slovo německy. Na zbylé dvě knihy se velmi těším, ale vůbec netuším, kdy se k nim dostanu..:D Stejně tak se těším na poslední film! Myslím, že by měl přijít do německých kin někdy tento měsíc. No, to to ještě potrvá, než se dočkám těch českých titulků..:D Možná do té doby budu mít obě knihy přečtené...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ty filmy předtím ani neznala, u nás jsou absolutně neznámé, ale když jsem se zamilovala do knih, tak jsem hledala všemožné informace a dozvěděla se o nich. Na třetí film se strašně těším, ale máš pravdu, než se dočkáme titulek, bude to doba :D

      Vymazat
  8. Filmy jsem neviděla, a nevím, jestli se na ně vůbec někdy kouknu... Třeba se k tomu časem dostanu. Ale jelikož je to v němčině, tak mě to moc neláká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbily, jsou takové roztomile pozitivní a Xemerius je nejlepší! :D
      A má to titulky, tak klid :D

      Vymazat
  9. Ahoj, musím říct, že tahle série je úžasná. Knížky jsem si zamilovala a několikrát jsem s Gwen plakala a měla zlomené srdce. V jednu chvíli jsem se chtěla na Gideona vrhnout vztekem a v druhé jsem ho chtěla zlíbat. Do Gideona jsem se zamilovala a myslím, že kluci v reálu to se mnou budou mít těžké. Jannis je ten nejdokonalejší kluk na planetě a vůbec mi nevadí, že je němec(nesnáším němčinu). Je dokonalej.
    Už jsem si postahovala jeho fotky, takže spolu s Lexou je budu mít v rámečku. #fangirl

    Co se filmu týče, ten jsem neviděla ani jeden. Ale taťka mi stahuje Rudou jako rubín, takže snad se zítra už podívám.

    BtW. Když říkám bráchovi jak je Gideon dokonalej, řekne vždycky:,, Ten lišák?". Myslí tím Gideona ze Zootropolis.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gideon je rozhodně boží, toho musí milovat snad každá :D

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)