27. února 2016

Název: Půlnoční koruna
Žánr: Fantasy
Díl: Skleněný trůn #2
Počet stran: 400
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Celaena se stala královou bojovnicí a má za úkol pro něj dělat tu nejšpinavější práci. Ovšem sama dobře ví, že král je mimořádně krutý a jeho chování ovládá tajemné zlo. Proto se snaží odhalit jeho tajemství, ale přitom mu nezavdat příčinu, aby ji podezíral. Rozehrává tak smrtelně nebezpečnou hru, v níž jde nejen o její život, ale i o život všech jejích přátel. A jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její živit rozmetá na kousky.




Recenze napsána pro knihkupectví Fantasya, kde si ji taky můžete přečíst.


Úryvek:
Led, jenž jí svírat srdce, se jí rozlil do žil.
Mohla by vylézt po zdi na střechu skladiště a vpadnout dovnitř z druhého poschodí. To by ale zabralo moc času a otevřenému oknu před ní nikdo nevěnoval jediný pohled.
Zaklonila hlavu a zlověstně se usmála na měsíc. Nevysloužila si titul Adarlanský zabiják bezdůvodně. Dramatické příchody byly součástí jejího umění.
Celaena se spustila z římsy a poodstoupila o několik kroků. Přitom odhadovala, jak daleko a jak rychle bude muset běžet. Okno bylo otevřené dost na to, aby se nemusela obávat roztříštěného skla nebo toho, že se její meče zachytí o rám, a v mezipatře bylo zábradlí, o něž by se mohla zastavit, kdyby neodhadla skok.
Podobný útok už jednou provedla, tu noc, kdy se jí svět jednou provždy rozpadl před očima. Jenže onu noc byl Sam už několik dnů mrtvý a ona proskočila oknem domu Rourka Farrana čistě s úmyslem se pomstít.
Tentokrát nezklame.
Muži pohlédli k oknu, až když se jím vřítila dovnitř. Když přistála na mezipatře a překulila se do dřepu, dvě z jejích dýk už letěly k cílům.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Mě se kupodivu moc líbil i Skleněný trůn, nehledě na to, že Celaena nebyla ten úplně nejobávanější zabiják. Musím ti ale dát za pravdu, že Půlnoční koruna je o poznání vydařenější, a i když jsem kupříkladu s milostným trojúhelníkem zas tak velké problémy neměla, jsem ráda, že to s ním dopadlo, jak to dopadlo. Naprosto souhlasím s posledním odstavcem tvé recenze - po dočtení mi zůstala doslova pusa dokořán.
    Já tuhle sérii miluji, takže za mě 5 hvězdiček :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky líbil i Skleněný trůn. Vlastně jsem si na něj po dočtení ani nijak nestěžovala, ale potom, co jsem dočetla Půlnoční korunu a porovnala ji s prvním dílem, musela jsem uznat, že první díl byl o poznání slabší. Ale líbil se mi i tak :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)