19. února 2016

Název: OTKA - Ošklivá tlustá kamarádka
Žánr: Young adult
Počet stran: 288
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje. Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná.

Recenze:
Bianca je typický cynik. Hnusí se jí všechno, co se lásky týče, líbající se páry ve školních chodbách by nejradši uškrtila a veškerá rande jsou pro ni trapná. Vyhovuje jí být sama a je spokojená jen se sebou a svými dvěma nejlepšími kamarádkami. To až do té chvíle, než jí Wesley, školní krasavic a sukničkář, dá na párty tu ošklivou přezdívku – OTKA alias Ošklivá tlustá kamarádka, za což mu okamžitě skončí Biančino pití v obličeji.

Ta osudová párty pro ni změnila všechno. Nikdy se nepovažovala za krásnou a vždycky věděla, že její dvě nejlepší kamarádky jsou pořádné kočky, ale když se od Wesleyho dozvěděla, že každá skupina přátel má nějakou tu OTKU, která ostatním pomáhá v tom, aby vedle ní vypadali líp, dojde jí, že měl pravdu. A začne se cítit fakt na prd.
zdroj

A aby jí to osud ještě pořádně zavařil, objeví se problémy i doma. Její máma neustále běhá po světě a jak to tak vypadá, z posledního výletu se už neplánuje vrátit. To Biančin táta nenese moc dobře a Bianca začíná mít strach, aby do toho bývalý alkoholik znovu nespadl…

Když už toho na ni začne být opravdu moc a objeví se opět Wesley se svými obvyklými připomínkami a rejpavými poznámkami, z ničeho nic ho políbí. A uvědomí se, že jí jeho přítomnost pomáhá na chvilku zapomenout a pročistit si hlavu. Než se naděje, Wesley se nějakým (pro ni naprosto záhadným) způsobem stane jejím sladkým tajemstvím a opravdu velmi často využívaným „kamarádem s výhodami“. Jak už to tak ale chodí, přátelské a zároveň postelové vztahy nikdy nefungují. Dříve nebo později Biance bude muset dojít, že je vlastně zamilovaná… A bude to tedy mazec!

OTKA mě původně moc nezaujala, ale pak jsem četla jednu opravdu dost vychvalující recenzi, která mě hodně nalákala. Proto jsem se na knížku začala těšit a byla na ni zvědavá. Po přečtení jsem ale skončila lehce zklamaná. Po té jedné recenzi jsem byla vážně natěšená, ale mým očekáváním bohužel nedostála.

Taky mě trochu mrzí počet chyb, které se na stránkách vyskytují. Určitě to není nějaké enormní množství, co by se nedalo skousnout, jiná nakladatelství tam těch chyb většinou nasázejí mnohem víc, ale zrovně u CooBoo na to nejsem zvyklá, takže mě to opravdu docela mrzelo.

Ale nechápejte mě špatně, ta knížka rozhodně není špatná nebo nudná, je vlastně celkem fajn, ale zkrátka jsem ji čekala trochu jinou. Příběh mě bavil, byl zábavný i vtipný, ale nejedná se o nic extra, z čeho bych se měla posadit na zadek. OTKU jsem si přečetla ráda a možná si ji za pár let, až budu chtít sáhnout po nějaké vtipné milé oddychovce, kterou tahle kniha rozhodně je, přečtu znovu, ale v nejbližší budoucnosti to neplánuju. Prostě kniha, která neurazí, ale ani nenadchne. Líbila se mi, ale o nic speciálního z mého pohledu určitě nejde. Hodnotím ji jako lepší průměr.

Úryvek:
„Nerada bych, aby měly na tvou sestru negativní vliv.“
Na vteřinu jsem byla zmatená. Měla jsem samé jedničky. Nikdy v životě jsem nebyla v průšvihu. Ale tahle paní si přesto myslela, že bych mohla nějak poškodit její drahocennou vnučku.
A pak mi to došlo.
Myslela si, že jsem jedna z Wesleyho cour. Myslela si, že jsem nějaká lehká holka, s kterou si Wesley užívá. Wesley mi řekl, že jeho babička neschvaluje jeho „životní styl“. Nesnášela to jeho děvkaření. A když mě uviděla na zadním sedadle, prostě předpokládala, že jsem jen další flundra, kterou někde sbalil.
Odvrátila jsem pohled a zadívala se z okna, abych nemusela vidět znechucený výraz ve tváři té staré paní. Připadala jsem si ublíženě a naštvaně.
Hlavně proto, že jsem věděla, že je to pravda.
„Do toho ti nic není,“ zavrčel Wesley. Ještě nikdy jsem ho neslyšela znít takhle rozzuřeně. „Nemáš žádný právo urážet moji kamarádku a už vůbec nemáš co rozhodovat o tom, co dělám s vlastní sestrou. Měla bys mě znát dost dobře na to, abys věděla, že bych nikdy neudělal nic, co by jí ublížilo, navzdory tomu, cos jí nakukala ty. Nejsem takovej netvor, jakej jí říkáš, že jsem, víš?“
„Myslím, že bych po dnešku měla Amy ze školy vozit už jenom já.“



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



20 komentářů:

  1. Já na tohle byla docela zvědavá. :) No, neodradila jsi mě tak jako tak. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, rozhodně jsem neměla v plánu někoho odradit. O to jsem se opravdu nesnažila. Řekla bych, že právě naopak, protože je to super knížka. Jen pro mě holt nebyla dostatečně dobrá :)

      Vymazat
  2. Tuhle knihu mám v aj a docela jsem se na ní těšila, ale po tvé recenzi ji nejspíš chvilku odložím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se těšila, ale fakt jsem ji čekala lepší. Každopádně špatná rozhodně není ;)

      Vymazat
  3. Mne sa ta kniha pacila velmi, ale to som ju citala v anglictine a nie prelozenu (ble, prelozené knihy)
    Oh a film a kniha sa nemohli od seba viac lisit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám radši přeložené knihy, na angličtinu jsem líná :D A to jo, kniha a film měly společné jen jména :D

      Vymazat
  4. Já jsem naopak tuhle knížku začínala číst bez valného očekávání, myslela jsem si, že to bude spíš děs, (už podle všech recenzí, podle toho, kde se recenze nachází a vlastně i podle obálky..).
    Ze začátku jsem si pořád dokola říkala "to je debilní. Ach Bože, proč je to tak zatraceně debilní, klišózní, ohraný a stejný jako vždycky?" (Protože, řekněme si upřímně, knížky takovýho toho romantičtějšího typu jsou VŽDYCKY o chytrejch holkách, který nemaj zájem. Takže to znělo stejně. Do doby, než s ním tahle holka nezačla šoustat. To bylo... překvapivé. Velmi. A vážně, ta knížka nebyla stejná jako všechny tohohle typu. Takže, mě naopak potěšila a byla nad mé očekávání, ač Wesley měl někdy až moc rádobyduchaplné kecy a obecně much by se na tom dalo najít docela dost, ale na to, jak obvykle a nenadějně to začínalo, se z toho vyvrbila fajn věc.
    Tvá recenze mi vlastně moc nepřišla ani jako recenze, možná ani nevím, jak taková recenze má pořádně vypadat, ale tvůj názor mi vlastně vůbec nic neřekl. Vlastně bys to mohla shrnout jednou větou nebo slovem typu "nic moc", (kromě toho, jak píšeš o chybách) tak skoro proč na to psát článek, že jo. Anotaci si přečtu kdekoli jinde. Přijde mi smysluplné, když lidi rozepisují plusy a mínusy, rozepíšou se o pocitech, co z knihy měli, jaké měli rádi postavy, koho by to mohlo zaujmout... nevím, ale kdybych knihu nečetla, z Tvé recenze se o ní stejně prakticky nic nedozvíma budu na tom úplně stejně jako na začátku.
    Ale nemyslím to nějak špatně.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já vím, že se ta kniha hodně lidem líbila, ale každý prostě máme jiný vkus. A já neřekla, že je ta kniha "nic moc". Mně se líbila. Jen jsem se z ní holt neposadila na zadek.
      A já nikdy nepsala takové ty typické recenze. Ty píšu jen pro Fantasyu, ČBDB a když se jedná o recenzní výtisk, jinak se neomezuju žádnými pravidly a u knih, co jsou moje, píšu prostě to, co mě zrovna v danou chvíli napadne. Takhle mě to totiž baví. Chápu, že ti to nevyhovuje, ale já jsem se vždycky rozepisovala radši o tom, jaké jsem z knihy měla pocity. Každopádně ti tvůj názor neberu, každý na něj máme nárok :)

      Vymazat
  5. Koukám, že máme na knihu stejný názor, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo z ní není zhola unesený..

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ráda, že nejsem sama :) Ale každému prostě sedí něco jiného. Mně se zase většinou líbí knihy, o kterých většina tvrdí, že jsou nudné :D

      Vymazat
  6. Moc pěkná recenze :) Mě zatím Otka moc nezaujala, trochu se bojím zklamání :) Ale šanci jí určitě dám :) Třeba mě mile překvapí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zatím četla jen vychvalující recenze, takže se mnou určitě nenech odradit. Navíc i mně se kniha líbila, jen ne tolik jako ostatním :)

      Vymazat
  7. Když už je ten film, měla bych se po ní podívat :D Chyb se docela děsím, posledně je na to moje očko vážně pedant a všimnu si úplně všeho, tak snad to přežiju :D Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film a kniha se nemůžou lišit víc :D A jo, já taky. Čím jsem starší a čím víc čtu, tím víc si těch chyb všímám a fakt mě to mrzí :(

      Vymazat
  8. Tak teď jsi mě docela zaskočila.Viděla jsem film a ten byl úplně jiný.Chtěla jsem si koupit knihu a počítala,že to bude stejný děj jako ve filmu,ale až teď jsem si přečetla o čem kniha je a nepřestávám se divit :-D
    Každopádně skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film a kniha jsou opravdu hodně jiné :D Z knihy použili v podstatě jen jména a ten nápad s OTKOU, jinak je to úplně odlišné :D

      Vymazat
  9. Tak aspoň, že to nebyl úplný propadák :D Prostě takové vtipné a oddechové čtení, to je taky potřeba :) Jinak fakt škoda těch chyb, to mě taky v knížce vždycky zamrzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prodák to nebyl ani náhodou, fakt se mi ta knížka líbila :) A přesně, vtipné milé oddechovky jsou rozhodně třeba ;)

      Vymazat
  10. Já naopak tuhle knížku četla po tom, co jsem viděla film a neměla jsem nijak velká očekávání. Možná i proto se mi Otka líbila. Není to náročné čtení, ale jako oddechovka dobrá.:)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)