2. ledna 2016

Název: Rudá královna
Žánr: Fantasy, Young adult, Dystopie
Díl: Rudá královna
#1
Počet stran: 360
Rok vydání: 2015
Nakladatelství:
CooBoo

Anotace: Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?


Recenze napsána pro knihkupectví Fantasya, kde si ji taky můžete přečíst.


Úryvek:
„Ano, tvá matka se o tom zmínila. A lady Blonosová se mě snaží naučit tančit…“ cítila jsem se trapně. Předešlého dne se mě pokusila naučit pár kroků, ale já se v tom pořád jen motala. Kradení, to by mi šlo. Zato tancování očividně nebude mojí silnou stránkou. „Klíčové slovo, snaží.“
„Neboj, my se nebudeme muset trápit s tím nejhorším.
Pomyšlení na tanec mě děsilo, ale strach jsem spolkla. „A kdo tedy?“
„Cal,“ odpověděl bez váhání. „Můj velký bráška musí snést spoustu hloupých rozhovorů a tanců s mnoha otravnými slečnami. Vzpomínám si, jak loni…“ musel se té vzpomínce zasmát, „jak ho Soňa Iralová celou dobu pronásledovala, rušila ho během tanců a snažila se ho někam odtáhnout za zábavou. Musel jsem s ní přežít dva dlouhé tance, aby si Cal mohl alespoň trochu vydechnout.“
Představa dvou bratrů bojujících proti legii zoufalých dívek mi přišla úsměvná, když jsem pomyslela na to, kam až museli zajít, aby jeden druhého zachránili. Zatímco já se začala usmívat, Maven zvážněl.
„Tentokrát alespoň půjde se Samosovou. Ostatní si netroufnou zkřížit jí cestu.“
Odfrkla jsem si, když jsem si vzpomněla, jak mi tehdy zaryla nehty do paže. „Chudák Cal.“




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



4 komentáře:

  1. Skvělá recenze, taky jsem z knížky byla nadšená :) A dnes jsem taky publikovala recenzi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D A už jsem si všimla, četla jsem ji :D A máme z knížky úplně stejné pocity.

      Vymazat
  2. Super recenze, i když já s knihou tolik spokojená nebyla, ale to už víš :D

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)