17. ledna 2016

Název: Bohové Olympu - Hádův chrám
Autor: Rick Riordan
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Bohové Olympu #4
Počet stran: 552
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Čas se krátí… Bránu Smrti, tajemný průchod mezi světem živých a mrtvých ovládla Gaia se svými pomocníky. Zástupy nestvůr proudí na zem a chystají se převzít vládu nad světem. Přijdou Percy a jeho přátelé na to, jak bránu uzavřít? Dokáží se vrátit z hlubin Tartaru, nejtemnější části podsvětí, kterému vládne bůh mrtvých Hádes? Nebude to jednoduché! Řečtí a římští bohové nedokáží svým dětem pomoci a k Táboru polokrevných se blíží armáda římských polobohů, aby ho zničila. Sedm statečných hrdinů z proroctví musí znovu nasadit své životy za záchranu bohů, lidstva a celé civilizace.

Recenze:
Brána Smrti - nad tou se točí celý čtvrtý díl Bohů Olympu. Od té doby, co bohyně země Gaia Bránu ovládla, se ve světě hromadí obrovské množství příšer a nepřátel polobohů. Když zemře někdo z nich, zůstane mrtvým navždy, ale když padne někdo z monster a Gaiiných přisluhovačů, je za chvíli zpátky, protože je Gaia pouští Branou Smrti zpět do života.


zdroj

Už od minulého dílu naše sedmička hrdinů věděla, že musí Bránu Smrti uzavřít jednou provždy, jinak nemají šanci zvítězit. To má ovšem jeden velký háček. Brána musí být uzavřeně z obou stran najednou - z lidské říše a z Tartaru, nejhlubší a nejnebezpečnější části říše Háda, boha posvětí. Hádes spolu s ostatními Olympany ale nemá téměř žádnou sílu a Tartar neovládá, takže neexistuje žádný způsob, jak by mohl pomoct.

Výprava polobohů neměla tušení, jak Bránu uzavřít z obou stran, až to za ně nakonec vyřešil osud. Annabeth byla na konci třetího dílu stažena velkým průchodem do samotného Tartaru a Percy tam spadl s ní, protože ji odmítl pustit. Tím to bylo vyřešeno. Annabeth s Percym byli přinuceni projít samotným Tartarem a zbytek posádky Arga II se musel k Bráně Smrti dostat z druhé strany.

Ani jedna cesta nebyla snadná, což je u Ricka Riordana každodenní chléb. U něj se zkrátka nikdy nedočkáte jediné klidné kapitoly. V úplně každé na naše hrdiny vyskočí jiný problém a jak už to tak bývá, jeden je horší než druhý. Jsou chvíle, kdy mi to trošku vadí, protože i když jsem milovnice napětí a akce, i já si občas potřebuju oddychnout. Ale k Rickovi takový průběh holt patří a já už si na to zvykla, takže si ani neumím představit, jak by to vypadalo, kdyby dal svým hrdinům chvilku klidu.

zdroj
Na Hádův chrám jsem se neskutečně těšila. Miluju Percyho Jacksona a Bohové Olympu jsou pro mě snad ještě lepší. A konkrétně tento díl je bezpochyby tím nejlepším z celé série. Vlastně je to to nejlepší, co jsem od Ricka doteď četla. Největší podíl na tom má určitě fakt, že jsem zamilovaná do Percyho a Annabeth, kteří v tomto díle dostali nejvíc prostoru, což jsem si nadmíru užívala, ale i zbytek knihy byl jedna velká jízda.

Přežít v Tartaru, kde nemůžete sehnat žádné spojence, vaši nepřátelé jsou na každém kroku a všechno, co dokáže v jámě smrti najít, vás akorát oslabuje, opravdu není žádná sranda. Nebudu lhát, občas jsem o tuhle svoji nejoblíbenější polobožskou dvojku měla opravdový strach.

Ovšem ani zbytek osazenstva za nimi nezaostával. Každý z nich dostal své chvilky, kdy jsem se o nich mohla dozvědět dosud neznámé informace, které mě donutily oblíbit si je ještě víc. Hlavně dějová linka pro Lea mě nesmírně potěšila a taky jsem si hodně užila Nikovy chvíle. Nico pro mě byl úžasnou a zároveň záhadnou postavou od úplného začátku, takže jsem byla opravdu šťastná, když mi Rick poskytl nějaké odpovědi, které mě ohledně něj trápily. Na zakončení této dokonalé série se moc těším, protože tam bude Nico hrát jednu z hlavních úloh, čehož se vážně nemůžu dočkat. Svůj prostor si rozhodně zaslouží.

Úryvek: 
Percy táhl Annabeth a prosekával se mezi arae, aby jim udělal cestu. Nejspíš na sebe přivolal tucet kleteb, ale zatím je necítil, a tak utíkal dál.
Bolest v hrudi se šířila s každým krokem. Kličkoval mezi stromy a vlekl s sebou Annabeth, i když byla slepá.
Percy si uvědomil, jak moc mu věří, že ji z toho dostane. Nemůže ji zklamat, ale jak ji zachránit? A jestli oslepla natrvalo… Ne. Potlačil nával paniky. Na to, jak ji vyléčit, přijde pak. Nejdřív musí uniknout.
Ve vzduchu nad nimi máchala kožnatá křídla. Vzteklé syčení a cupitání nohou s drápy mu napovídalo, že mají démonky v patách.
Jak se hnali kolem jednoho z černých stromů, sekl mečem po kmeni. Uslyšel, jak se kácí, a pak příjemné křupnuté několika tuctů arae, které to rozmáčklo.
Jestli v lese padne strom a rozdrtí démona, vyslouží si taky prokletí?
Percy srazil další stromy. Získali pár vteřin, ale nestačilo to.
Temnota před nimi najednou zhoustla. Percymu na poslední chvíli došlo, co to znamená. Zadržel Annabeth okamžik předtím, než se oba zhroutili z útesu.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Moc si toho vážím!


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Super recenze! :) Na tuhle sérii jsem neskutečně zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš se na co těšit! ;) A to si čteš recenze na ty díly takhle dopředu? Vždyť si vyspoileruješ děj těch předchozích :D

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)