22. prosince 2016

čtvrtek, prosince 22, 2016
10 komentářů štítky

V této rubrice se nuji knihám, které byly zfilmovány nebo použity jako základ pro seriál. A jedná se samozřejmě o knihy, které jsem četla, a pochopitelně viděla i jejich zpracování.
Dneska jsem se rozhodla podívat na zoubek příběhu Hunger Games.

Kniha:

Název: Hunger games: Aréna smrti
Autor: Suzanne Collins 
Žánr: Dystopie
Díl: Hunger Games #1
Počet stran: 328
Rok vydání: 2010 
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají… V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit? Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska.
Hunger games začínají…

Film:

Název: Hunger Games
Režisér:
Gary Ross 
Žánr: Sci-fi, Dobrodružný, Thriller
Délka: 137 minut 
Rok: 2012
Země: USA

Hrají: 
Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Liam Hemsworth, Willow Shields, Leven Rambin, Wes Bentley, Woody Harrelson, Stanley Tucci, Dayo Okeniyi, Kalia Prescott, Donald Sutherland, Isabelle Fuhrman, Paula Malcomson, Toby Jones, Lenny Kravitz, Brooke Bundy, Mackenzie Lintz, Alexander Ludwig, Jack Quaid, Amandla Stenberg, Annie Thurman, Jacqueline Emerson, Ian Nelson, Steve Coulter, Phillip Troy Linger, Anthony Reynolds, Julie Ivey, Cody Lowe, Judd Lormand

Obsah: V ruinách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s hlavním městem Kapitol a dvanácti přilehlými kraji. V Kapitolu se každý rok koná klání s názvem Hunger Games, do kterého musí každý z krajů vyslat jednoho chlapce a jednu dívku. Šestnáctiletá Katniss Everdeen se dobrovolně nabídne, že ve hře zastoupí svou mladší sestru a musí se spolehnout hlavně na své instinkty, jelikož proti ní stojí protivníci, kteří se na souboj připravovali celý život. Má-li se ještě někdy vrátit domů do 12. kraje, bude muset v aréně, kde spolu soupeří boj o přežití s lidskostí a život s láskou, učinit ta nejtěžší rozhodnutí.

 

Můj názor:
Kdo by Hunger Games neznal? Věřím, že o této sérii přinejmenším slyšel úplně každý. Já osobně jsem nejprve četla knihy, o kterých jsem se však dozvěděla až díky filmu. Předtím než přišel do kin, jsem se podívala na trailer a řekla si, že by se mi to mohlo líbit, takže jsem se porozhlédla po knihách a příběh slupla jako malinu ještě předtím, než jsem se dostala k filmu. Knihy jsou boží, naprosto je miluju, a filmy kupodivu zrovna tak. Většinou bývám z filmových zpracování spíše zklamaná, pokud jsem četla knihy předem, ale to případ Hunger Games není. To jsem si zamilovala i na plátnech a moc ráda se na ty filmy kdykoliv podívám znovu. Stejně tak se kdykoliv moc ráda vrátím ke knihám...


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



10 komentářů:

  1. Já jsem četla knihu jako první a až pak jsem se vrhla na film. První díl se mi celkem líbil, docela mě překvapil. Ale ty další už bylo jedno velké zklamání. Kniha u mě vede na celé čáře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jasně, kniha je vždycky lepší, ale zrovna u Hunger Games miluju oboje. Líbily se mi i ty další díly, vlastně mám nejradši dvojku :)

      Vymazat
  2. Knihy mi prisly takove prumerne a podle toho taky odpovidaly filmy. Ty nebyly spatne, i kdyz tam bylo par nedostatku. Nejlepsi byl prvni film, ty ostatni uz se snazily moc dat na dojem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já knihy miluju a filmy se mi líbily všechny, nejvíc ten druhý :)

      Vymazat
  3. Četla jsem nejdříve knihy a až pak viděla filmy :) První film i kniha byly bombové, pak už to šlo trochu z kopce..Ale i tak je to skvělá série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To říkají všichni, ale mně se fakt líbily i ty další filmy :D

      Vymazat
  4. Já s tebou asi jako jedna z mála mohu jen souhlasit, miluju jak knihy, tak filmy, řekla bych, že jsou tak nastejno a to se často nestává :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jeden z mých mnoha restů :D
    Každopádně mám knihu doma (dokonce dvakrát- z knihovny+ na čtečce), takže se chci do ní v nejbližších dnech pustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děláš si srandu? Tys ještě nečetla Hunger Games?! :D Tak to musíš opravdu co nejrychleji napravit.

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)