23. listopadu 2015

pondělí, listopadu 23, 2015
17 komentářů štítky
Jsem tu s dalším článkem do rubriky Top 5. Tentokrát jsem si zvolila pořadí těch nejotravnějších postav z knih. Bylo to pro mě opravdu hodně těžké, protože já mám tu smůlu, že mi téměř v každé knize leze nějaká postava na nervy, a to se potom vybírá špatně, když je vás seznam osin v zadku delší než Nil. Ale nakonec jsem po dlouhém přemýšlení přeci jenom vybrala těch pět nejhorších, u kterých jsem skřípala zuby hned, co se objevily na scéně. Jsem zvědavá, jestli se v některých postavách shodneme, nebo se mnou nebudete souhlasit :)


zdroj
Pátá nejotravnější postava
Na páté místo jsem umístila Margo Roth Spiegelman od Johna Greena. Bylo pro mě velkým překvapením, když jsem zjistila, že Margo bude patřit do tohoto žebříčku, protože mi jsou většinou všechny Greenovy postavy sympatické, ale u Margo to holt nevyšlo. Na začátku knížky mi připadala fajn a měla jsem ji i celkem ráda, ale když jsem došla na konec a zjistila, o co jí vlastně celou dobu šlo, už mi tak super nepřipadala. A čím víc jsem potom o knížce přemýšlela, tím víc jsem si uvědomovala, že Margo nemám ráda. Když jsem se nad ní pořádně zamyslela, došlo mi, že je vlastně dost sobecká a sebestředná. Pokud si John Green přál, aby ji měli čtenáři rádi, tak se mu to u mě v žádném případě nevydařilo.


zdroj
Čtvrtá nejotravnější postava
Na čtvrté místo jsem se rozhodla posadit Jareda Howea od Stephenie Meyer. Když už se mi někdy stane, že je mi někdo z hlavních postav nesympatický, je to většinou ženská představitelka. Co se mužů týče, Jared byl s největší pravděpodobností takovou mou první výjimkou, kdy jsem hlavního představitele chtěla nakopat do zadnice. Nesmírně mě iritoval. Samozřejmě jsem chápala, že byl do Melanie zamilovaný, proto Poutnici nenáviděl za to, že jí obsadila tělo, ale někdy to vážně přeháněl, až jsem nevěřícně kroutila hlavou a nechápala, co na něm má hlavní hrdinka jako vidět. Ještě štěstí, že se ho autorka rozhodla spárovat s Mel, protože kdyby skončil s Poutnicí, tak tu knížku po přečtení asi zapálím, protože Jared mi nebyl opravdu ani trochu sympatický.



zdroj
Třetí nejotravnější postava
Na třetím místě u mě bude stát Zach Holt od A. G. Howard. Vím, že zrovna u Zacha se mnou nebude několik lidí souhlasit (zdravím, Niky!), ale já si zkrátka nedokážu pomoct a strašně mě vytáčí. Určitý podíl na mé nechuti k němu má určitě fakt, že v boji o srdce Alyssy fandím Morfeovi, ale osobně si myslím, že i kdyby Morfeus v příběhu vůbec nebyl, neměla bych Zacha ráda tak jako tak. Vůči Alysse se chová hrozně majetnicky a to dokonce i v první knize, kdy jsou jen přátelé a on sám má jinou přítelkyni. Nemyslím si o něm nic hezkého a strašně moc mě štve. V jeho případě skutečně skřípu zuby, když se objeví na scéně, protože mi leze hrozně na nervy. Jsem zvědavá, jak přežiju poslední díl, kde byl měl mít nejspíš ještě větší roli, když bude i jeho ksicht na obálce.



zdroj
Druhá nejotravnější postava
Druhé místo jsem udělila Hanně Bergstrom od Christiny Lauren. Třetí a poslední díl ze série Božský se mi líbil nejmíň a Hanna na tom bohužel měla velký vliv. Vzhledem k tomu, že má být vysokoškolačka, která si právě dělá doktorát z věd, by měla být chytrá jako opice, ale mně většinou připadala úplně pitomá. Její neexistující mluvící filtr, který by ji měl zastavit před hloupými poznámkami, mě taky pěkně iritoval. Willovi její ukecanost přišla roztomilá, mně trapná. Co mi na ní ale vadilo nejvíc, byla bezpochyby její náladovost. Nálady a názory se jí měnily jako počasí, až jsem nad tím žasla. Tahle holka mi opravdu velmi nesedla a je pro mě asi tou nejotravnější knižní hrdinkou ženského pohlaví vůbec.


zdroj
Nejotravnější postava
No a teď už jdeme do finále. Nejvyšší stupeň jsem darovala Shayi Doranovi od Andrey R. Cremer. Musím se přiznat, že už si sérii Smečka moc dobře nepamatuju, protože už to je opravdu spoustu let, co jsem ji četla, takže vám tu nedokážu Shaye podrobně popsat, ale i přesto, že už si na něj moc nevzpomínám, jsem si stoprocentně jistá, že je pro mě tou nejpříšernější postavou na světě. Při čtení jsem ho skutečně z hlouby duše nenáviděla a to nepřeháním. U spousty postav jsem schopná říct, že je nenávidím, ale pak si uvědomím, že je to možná až moc přehnané, ale Shayův případ to není ani náhodou. Vážně jsem ho při čtení nenáviděla a zkazil mi dojem z úplně celé série, protože on byl důvod, proč jsem ten příběh ani nedočetla. Prostě to nešlo. Nemohla jsem Shaye vystát a pro zachování svého duševního zdraví jsem se na třetí díl raději vybodla.


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



17 komentářů:

  1. Super článek :D Shaye taky nesnáším... tedy, pokud si dobře vzpomínám, který z těch dvou to je :D (Skončila jsem po prvním díle).
    Druhou a třetí postavu neznám.
    Jared byl občas na ránu, ale zase tak hrozný mi nepřipadal.
    A pětku opět neznám... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já si vzpomínám moc dobře, který z těch dvou je Shay, protože jsem ho fakt nemohla vystát, zatímco Ren byl super. A mě Jared bohužel iritoval hodně :D

      Vymazat
  2. Smečku jsem taky četla dost dávno, že si nevybavím Shayovo příjmení, natož pak ostatních postav. Co si tak ale pamatuju, Shay mi nevadil. Prostě taková nevýrazná postava (tím se samozřejmě nechcu dotknout jeho zástupu). To samé platí pro Margo. Dívím se, že v tobě vyvolala takové negativní pocity. Zatím jsem četla jen Šepotání, ale Zach byl fajn. Naproti tomu Allysa, nebo jak se ta hlavni hrdinka jmenovala, mi dvakrát nesedla. Celkově mi pijou krev spíše ženské hrdinky, taková Blaire z Rosemary Beach mi přišla naprosto pitomá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky absolutně nepamatovala, jak se Shay jmenuje dál, musela jsem to hledat na internetu. A proč se divíš, že mě Margo štvala? Já zatím četla právě jenom názory, že je Margo kráva, ještě mi nikdo neřekl, že mu nevadila :D Mně ženské postavy taky pijou krev víc než kluci, ale zrovna na těch prvních příčkách se drží spíš chlapi, no, ale kdybych měla v seznamu pokračovat dál, tak už tam najdeš jen ženské :D

      Vymazat
  3. Tu čest jsem měla akorát s tou podle tebe nejotravnější postavou. A mě upřímně Shay nijak nevadil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi šťastný člověk, já ho fakt nesnášela - zkazil mi celou sérii :(

      Vymazat
  4. Kromě Hanny, kterou neznám, s tebou naprosto souhlasím. Margo jsem nesnášela už od první kapitoly (i když Quentina asi víc.. nevím). Kluky jako je Jared prostě nemusím a pokud jde o Zacha a Shaye... Zacharyho bych vykopala z celé série, Morfeus by mi úplně stačil. A o Shayovi darmo mluvit - taky ho mám jako nejvíc otravnou postavu, o které jsem kdy četla. Škoda, že nedostal po palici...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, jsem ráda, že jsem našla spřízněnou duši :D Nečekala jsem, že se mnou bude někdo souhlasit se všemi (jsem si jistá, že kdybys četla Božského hráče, tak tě Hanna štve taky). Shay - jo, u něj je fakt škoda slov, byl moje jasná volba číslo jedna. Nevěřím tomu, že se v knížce někdy setkám s někým, kdo by mě štval víc než on.

      Vymazat
  5. Teda, zatím jsem četla jen Šepotání, ale do zadku bych nakopala Morfea! :D Líbí se mi, když jsou rozlišné názory na knižní postavy. Někdy se musíme sejít a popovídat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo mi jasné, že u Morfea a Zacha budou panovat odlišné názory :D Já Zacha nemůžu vystát, zatímco Morfea fakt žeru :D

      Vymazat
  6. Tak ke třetímu místu se snad už ani vyjadřovat nebudu, to je začarovaný kruh :D Snad jen - a Morfeus se vůůůůůůbec nechová majetnicky, že ;-)) :-D Co se týče prvního místa, Shaye jsem taky neměla ráda. Ne že bych ho až tak nesnášela, to ne, ale štval mě. Já fandila Renovi. Hele, buď ráda, že jsi třetí díl nečetla, já byla tak neskutečně naštvaná a vytočená. Ta série mohla být fakt dobrá, kdyby to šlo trochu jiným směrem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Morfeus majetnicky? Ani se mi nezdá, on prostě jen krásně žárlí :D Ale jo, nemá cenu se o tom dohadovat, prostě se shodneme, že se na těchto dvou se neshodneme :D Tak to já Shaye nesnášela hodně a taky jsem ráda, že jsem sérii nedočetla, protože jsem se pak dozvěděla, že tam Ren "spoiler" umřel, což mě nasralo ještě víc.

      Vymazat
  7. Jej, Zacha taky nemám ráda! :D Já to vážně neumím nijak smysluplněji odůvodnit, ale prostě a jednoduše mi není sympatický. Nejenom, že se k ní chová majetnicky, navíc by ji nejraději někam zamkl, aby se jí nic nestalo (i když to není zase tak špatná vlastnost, mě by se to třeba nelíbilo...) no a potom na ni v Divotání skoro úplně kašle. Teda aspoň v první půlce, dál jsem se zatím nepročetla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám problém se u něj vyjádřit. Vím prostě jen, že ho nemám ráda :D A to, že ji chce chránit, určitě špatná vlastnosti není, ale taky by mě tím strašně štval, protože on to vyloženě přehání.

      Vymazat
  8. Výborný článek :D Pěkně jsi to vystihla :) Shaye mi taky leze na nervy a fandím Renovi:) Zach taky nepatří mezi mé oblíbence :) A z dívek mě vytáčí Tris. Sice jenom v poslední díle, ale o to víc mě mrzí, že na začátku byla skvělá a v Alianci se chovala, jako kdyby jí chyběl mozek..Škoda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Divergenci nečetla a ani to nemám v plánu, takže tohle nezhodnotím :) První film byl fajn, že jsem si následně chtěla knížky přečíst, ale hodně lidí mě varovalo, že to postupně jde jenom z kopce, tak ať si ušetřím nervy :D Navíc jsem zjistila, jak má hlavní hrdinka dopadnout, a takovéhle konce fakt nesnáším, takže tuhle trilogii oželím :)

      Vymazat
  9. Musím říct, že znám jen 5 a 4. Ale i tak si myslím, že tohle byla ta nejlepší recenze na knižní postavy. Tuhle stránku budu rozhodně navštěvovat! XD

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)