12. listopadu 2015

čtvrtek, listopadu 12, 2015
10 komentářů štítky , , , , ,
Název: Elita
Autor: Kiera Cass
Žánr: Dystopie, Young adult
Díl: Selekce #2
Počet stran: 280
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska?
America nejvíce ze všeho potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží. 




Recenze:
Selekce skončila a šest posledních dívek postoupilo do Elity. Atmosféra v paláci je čím dál hustší, intriky dívek nabírají na síle a rebelové se snaží zničit monarchii více než kdy dřív. V paláci je nebezpečno a jak to tak vypadá, v bezpečí nejsou ani rodiny dívek, které ještě stále soupeří o princovo srdce. 

Po tom, co jsem si přečetla Selekci, která mě i přes svou pohádkovost a takovou přehnanou holčičí atmosféru, což normálně nemusím, zcela nadchla, hned jsem zatoužila po pokračování. Pak mi ale nějakou dobu trvalo, než jsem si domů pořídila i Elitu, kterou jsem ovšem přečetla hned, jakmile se mi dostala do rukou. Spousta lidí mě předem varovala, že budu chtít ve druhém díle zakroutit Americe krkem, ale já jsem jim to moc nevěřila, protože jsem si říkala, že se ta skvělá holka přeci nemůže tolik změnit. A to byla chyba, protože světe div se, ono se to fakt stalo. 
America snad na každé druhé stránce měnila svůj názor, co se jejího srdce týče. Rozumím tomu, že měla ráda jak Aspena, tak Maxona, protože věřím, že člověk může milovat více lidí najednou, i když jsem to nikdy nezažila a neumím si to tak úplně představit, ale věřím tomu. To ovšem ještě neznamená, že jsem chápala Američiny myšlenkové pochody. V jednu chvíli je rozhodnutá říct Maxonovi, že už nemusí na nic čekat, protože chce jen a jen jeho, zatímco o pár stránek dál se chce zase co nejrychleji vrátit domů a stát se ženou Aspena. Fakt jsem ji měla chuť několikrát pořádně proplesknout. 

Ale na její obranu musím přiznat, že Maxon udělal taky několik blbostí, kdy jsem Americu i chápala, že se k němu obrací zády. Takže by se dalo říct, že jsem knížku nechtěla zapálit jako někteří jiní čtenáři, ale že bych z těch hormonálních a schizofrenních tanečků, které America předváděla, byla nadšená, to se taky říct nedá. 

Elita je určitě slabší než Selekce, dokonce bych i řekla, že o dost slabší, ale o utrpení se opravdu mluvit nedá, protože jsem se i tak bavila. Ano, autorka mě sice zklamala, že se rozhodla tuto sérii natáhnout takovým stylem, že všem čtenářům zprotivila hlavní hrdinku, protože bez toho, aby America každou druhou stránku měnila názor, by asi její příběh nezvládla roztáhnout na trilogii, ale že by mě to nějak obzvlášť štvalo, to ne. Asi bych se s Americou a Maxonem nechtěla rozloučit po jediné knize, takže to roztáhnutí beru i za předpokladu, že budu při čtení občas skřípat zuby. 

Upřímně doufám, že v První už America nebude tak nerozhodná, protože konec Elity vypadal slibně, tak snad už se konečně rozhodla, kterého muže chce a půjde si za tím stůj co stůj. Pokud to tak bude, tak se na třetí díl opravdu hodně těším a budu se snažit k němu dostat co nejdřív.

Úryvek:
Sice se zasmála, ale nebylo úplně jasné, zda to myslí z legrace anebo vážně. Ať už to bylo jakkoli, představa, že moje komorné šijí šaty pro ni, se mi vůbec nelíbila. Donutila jsem se k úsměvu.
„Co je tady tak vtipného?“ ozval se Maxon, který k nám zničehonic přistoupil.
„Jen holčičí klábosení,“ odpověděla mu Kriss koketním tónem. Byla pořádně rozjetá. „Snažila jsem se Americu uklidnit. Je z rozhovoru s tvým otcem trochu nervózní.“
Děkuju pěkně, Kriss.
„Nemáš se čeho bát. Buď sama sebou. Navíc vypadáš fantasticky.“ Maxon se na mě pohodově usmál. Očividně se chtěl se mnou bavit zase normálně.
„Přesně to jsem jí říkala i já!“ zvolala Kriss. Podívali se s pricem na sebe a tvářili se přitom spiklenecky, jako by byli spojenci. Zvláštní.
„Nechám vás tedy holčičímu klábosení. Zatím na shledanou.“ Maxon se nám oběma krátce uklinil a šel se připojit ke své matce.
Jak se vzdaloval, Kriss, která z něj nespouštěla oči, si povzdychla. „On je vážně skvělý.“ Usmála se na mě a šla si popovídat s Gavrilem.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



10 komentářů:

  1. Mě právě tou nerozhodností America přišla jako naprosto normální,mladinká holka, která zápasí s láskou mezi dvěma chlapy, steskem po domově, tíhou paláce a intrik. Sice jsem si taky občas řekla"ach jo, ty jsi koza", na druhou stranu se mi líbí, že to není ta dokonalá, neomylná superhrdinka. Prostě jsem to vnímala jako něco civilního, lidského.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji samozřejmě taky beru jako mladou holku, která si ještě není úplně jistá, co chce, ale zdálo se mi, že to bylo v této knize až přehnané. Ale určitě mi to nelezlo na nervy tolik jako jiným čtenářům, protože někteří prý měli chuť i knihu zapálit ;)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! :)
    Já jsem četl zatím jenom Selekci a už tam jsem na konci ztrácela nervy s Americou,tak jsem zvědavá čím mě překvapí v Elitě :D
    Pořád se nemůžu dokopat ke koupi,tak doufám v Ježíška :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) To já měla Americu v Selekci ráda, tam mi přišla super, i tady jsem ji měla pořád ráda, ale štvala mě fest, jen co je pravda :D
      Tak budu držet palce, aby Ježíšek donesl ;)

      Vymazat
  3. Měla jsem to při čtení stejně jako ty :) V První už to bude lepší, neboj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :D Kdyby se rozhodovala ještě tam, tak bych se z ní fakt zvencla :D

      Vymazat
  4. Pěkná recenze :D Mně přišla Elita nejslabší z celé série a nejspíš za to mohla nerozhodnost Americy, ještě teď když si vzpomenu, jak se chovala, mám sto chutí ji uškrtit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Jo, já si jsem jistá už teď, že je Elita nejslabší. Na První se těším a nevěřím, že by mě tam America mohla štvát víc než v Elitě :D

      Vymazat
  5. Co jsem zatím vypozorovala tak si všichni stěžují na tu nerozhodnost Americy :/ což u mě bude asi taky problém, ale i tak se nemůžu dočkat až si knížku přečtu :3 :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. America měla na každé druhé stránce jiný názor, což bylo opravdu otravné, ale mně nevadila zase tolik jako ostatním :D

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)