9. listopadu 2015

pondělí, listopadu 09, 2015
12 komentářů štítky
Jsem tu s dalším článkem do rubriky Top 5. Tentokrát jsem si zvolila pořadí těch nejhorších záporáků z knih. A vybírala jsem opravdu jen ty pořádně zlé padouchy, u kterých neexistuje šance, že bych je měla ráda. V knihách se totiž nachází několik postav, které se neřadí zrovna k těm hodným, ale já si nedokážu pomoct a stejně je miluju. Tak přesně tyhle postavy jsem sem ale nedávala. Do toho žebříčku jsem opravdu vybrala jen ty šmejdy, které nenávidím. A že jich není málo! Vybíralo se mi poměrně těžce, ale nakonec jsem se k číslu pět přeci jenom dopracovala.

Pátý nejhorší záporák
Na páté místo jsem umístila Aragen od Michaely Burdové. Rozhodně existují větší záporáci, než je ona, protože i když to byla svině, pořád nedělala tak strašné věci jako třeba jiné postavy, ale já ji opravdu k smrti nenávidím, takže si místo v tomto žebříčku určitě zaslouží. Oba díly Syna pekel mám ráda, ale právě Aragen mi čtení docela dost kazila, protože jsem ji nedokázala vystát. Ona nejenom že byla zlá, ona byla i neskutečně otravná, nesympatická a prostě na zabití. U jejích scén jsem skřípala zuby a byla pokaždé šťastná, když na chvíli zmizela ze scény. Nesnáším ji a upřímně doufám, že už nikdy nebudu muset číst knihu, ve které bude někdo, kdo by mi pil krev tolik jako ona!

Čtvrtý nejhorší záporák
Na čtvrté místo jsem se rozhodla posadit Valentýna Morgensterna od Cassandry Clare. Není pochyb o tom, že je to zmetek a se svými utopickými vizemi i pořádný magor. Ze všeho nejvíc je ale i velice dobrým manipulátorem. Předtím, než se ukázalo, že je pořádně nebezpečným padouchem, si dokázal získat nemalý zástup lidí, kteří pro něj byli ochotni zemřít. Byl okouzlující a moc rád toho využíval. Ale protože já jsem Valentýna poznala jen z pohledu jeho dcery Clary, která ho nenáviděla, tu jeho okouzlující stránku jsem nepoznala. Někdy si říkám, že je to škoda. Bylo by rozhodně zajímavé vidět Valentýna i v jiném světle a pochopit, proč ho tolik lidí tak slepě následovalo.

Třetí nejhorší záporák
Na třetím místě u mě bude stát hrabě Saint Germain od Kerstin Gier. Drahokamy jsem dočetla teprve před pár dny, ale už teď můžu říct, že si Saint Germain svou pozici rozhodně zaslouží. Stejně jako u Valentýna se jedná o velmi schopného manipulátora, který dokázal přesvědčit všechny Strážce napříč generacemi, aby se honili za lékem pro lidstvo, který ovšem měl mít užitek jen pro něj. Vraždy a pokus o zabití Gwendolyn, Gideona a spousty dalších za pouze sobeckým důvodem mu bezpochyby dávají právo na toto zařazení. Kdo by čekal, že tolik let mrtvý chlápek bude tak vynalézavý?

Druhý nejhorší záporák
Druhé místo jsem udělila prezidentu Snowovi od Suzanne Collins. Snow je rozhodně padouch prvního stupně. Na svou pozici se propracoval vraždami svých oponentů, odstraňuje z cesty každého, kdo ho zklame, mstí se a nenávidí z celého srdce (pokud vůbec nějaké má). A kdyby tohle snad náhodou nestačilo, vzpomeňte si na Hladové hry. Každoroční aréna s 24 dětmi, které jsou nuceni se navzájem zabíjet, aby si jen jeden z nich zachránil život - a pochopitelně skončil jako žijící troska s psychickými problémy. Při pohledu na Snowa mi tuhne krev v žilách a nejednou jsem si samu sebe představovala v pozici Katniss, jak drahému prezidentu Panemu střílím šíp mezi oči.
Nejhorší záporák
No a teď už jdeme do finále. Nejvyšší stupeň jsem darovala Voldemortovi od J. K. Rowling. Však kdo jiný by si toto místo taky zasloužil, že? Sice to mám s Harry Potterem trochu složitější, četla pouze dva díly a to před několika lety, takže se dá říct, že jsem Voldemorta ještě skoro vůbec nepoznala, ale filmy jsem viděla a na knihy se taky chystám. A i kdybych se nechystala, nemůže být pochyb o tom, že Voldemort je největší parchant všech dob. Je k tomu vůbec potřeba něco dodávat? Jsem si jistá, že Voldemorta znáte všichni, takže asi všichni chápete, proč jsem se pro něj rozhodla.