19. ledna 2017

čtvrtek, ledna 19, 2017
29 komentářů štítky

Už dlouho jsem vám plánovala nafotit a ukázat svou knihovničku a po několika měsících jsem se k tomu konečně dokopala. Tady na první fotce ji tedy vidíte celou, na dalších fotografiích  ji mám pak ukázanou detailněji. Knihovnu jsem dostala k Vánocům v roce 2015 od rodičů, kteří ji zaplatili, a od strejdy, který ji jakožto truhlář vyrobil. Navrhla jsem si ji sama. Jedna, ta větší část, se táhne od podlahy až ke stropu a ta druhá, menší, stojí nad topením. V době, kdy jsem knihovnu dostala, jsem měla zaplněnou tak třetinu. Jak můžete vidět, teď už v ní skoro nemám místo. Kam budu knihy dávat potom, opravdu netuším, protože na další knihovnu už v pokoji prostor zkrátka nemám. :D


A jdeme na detaily. Nejprve jsem se rozhodla nafotit tu vyšší část knihovny. Já osobně nemám knihovnu nijak systémově uspořádanou, dávám k sobě pouze autory, jinak to tam házím, jak mě napadne. Nemám potřebu mít v tom nějaký systém, bez problému si pamatuju, kde co mám. Úplně vrchní police je zaplněná knihami vyšších formátů, protože tahle polička je o pár milimetrů vyšší než ty ostatní, a tak je jediná, kam se mi tihle obříci vejdou.

Následující police patří nakladatelství Beta a detektivkám z Domina. Úplně na kraji mám pak ještě dvě knihy, které jsou v mé knihovně jedinými zástupci svých nakladatelství, takže jsem je neměla kam jinam dát.


Dále jsou tu moje dvě velmi oblíbené police. První patří knihám Cassadry Clare. Mám od ní celou trilogii Pekelné stroje od Yoli i hexalogii Nástroje smrti od Knižního klubu (ta stojí na anglickém vydání Baneových kronik). Pak je tam ještě průvodce světem stínů od Slovartu a první dva díly Magisteria, které píše společně s Holly Black. Jak vidíte, zatím mi chybí třetí díl, ale to opravdu jen zatím. Nakonec jsem na poličku přidala i Naslouchače od české autorky Petry Stehlíkové. Tahle kniha mě opravdu uchvátila a má moc krásnou obálku, takže jsem ji dala tam, kde bylo dost místa, abych se obálkou mohla chlubit.

Pod Cassandrou Clare je police patřící nakladatelství Fantom Print: první tři díly Incryptid, série Kate Daniels a od loňských Vánoc i Noční běžci (ty jsem jako jediné ještě přečíst nestihla, ale určitě se na ně letos chystám).


Další mé velmi oblíbené poličky... První patří knihám od mé zbožňované Sarah J. Maas, ale protože zatím ještě nemá tolik knih, aby naplnily celou jednu polici, přidala jsem k nim i hrobovou sérii od Daryndy Jones, kterou taky moc a moc miluju.

Pod nimi vidíte Coobo sekci - Selekci, Rudou královnu a uprostřed ležící knížky od Kerstin Gier. Jak můžete zpozorovat, je tam tak akorát místo na Třetí stříbrnou knihu snů, která by měla brzy vyjít (a já se na ni neskutečně těším!).


Následující police obsahuje všechny zbývající knihy od CooBoo, co mám doma. Kromě Alchymie věčnosti a Adély na svatbě královny Margot jsem četla všechny.

Pod nimi je taková namíchaná polička. Mám tam knihy od Joty, Knižního klubu i Baronetu. Zkrátka jak mě to napadlo a jak se mi to líbilo, tak to tam je. :D Je tam vidět jedno volné místečko a to z toho důvodu, že třetí díl Monumentu 14 aktuálně nemám doma, jinak tam normálně zevluje on. Nechala jsem si ho totiž na školní koleji, takže se sem domů vrátí, až si ho nezapomenu dovézt. :D


A tady už je konec hlavní knihovny. Vzhledem k tomu, že je to u země, tak tam má strčené knihy malých formátů, které by na nějakém lépe viditelném místě vedle těch větších nevypadaly moc dobře. Úplně na kraji mám pak dětskou sérii Spirit Animals, která má sice formát normální, ale protože je to série pro děti,  nemám potřebu ji mít někde, kde na ni dobře uvidím. :D

Úplně spodní police je zatím prázdná, mám tam hozené jen knihy, které chci prodat nebo někomu nechat v soutěži, a pak takové ty drobnosti v podobě nálepek, záložek a dalších marketingových předmětů, co občas dostávám k recenzákům.


A přesouváme se k menší části knihovny. Vrchní police opět mix všeho možného, je tam Hunger Games, trilogie Hon a dva díly Arkádie (třetí mi zatím stále chybí) od Fragmentu, dále pak trilogie Nebe a Vesmírná pouť od Knižního klubu a na kraji je ještě zastrčená Antibohyně. Kromě té a Vesmírné pouti jsem z této police četla všechno.

Na další mám po levé straně knihy od Ursuly Poznanski - ty jsem četla všechny - a z druhé strany nějaké knížky od Yoli. Tam jsem ještě nečetla Labyrint. Mám ho doma už snad celou věčnost, ale ještě jsem se k němu stále nedostala. Nějak se mi do něj zatím nechce.


Dále tu mám první dva díly Kostičasu, které jsou úplně skvělé, a za pirátem se nachází skupinka knih od tří českých autorek, které znám jako přispěvatelky z webu bez-hranic. Neexistovala prostě možnost, že bych si ty jejich knihy nekoupila, fandím jim! :) 

Další police patří mému milovanému Ricku Riordanovi, takže Percy Jackson a Bohové Olympu jsou pěkně při sobě. Úplně na kraji je ještě zalezlá dětská knížka Otolína a žlutá kočka. Zbylo mi tam totiž opravdu maličké místo, kam bych už žádnou jinou Rickovu knihu nenacpala, tak jsem tam holt dala tuhle.


A tady už máte závěr i této druhé části knihovny. Pokračování knih od Ricka Riordana, ke kterým jsem ještě přihodila Měsíční kroniky (jak vidíte, chybí mi Cress, takže dokud si neobstarám i tu, zatím tuto sérii nechávám ležet ladem).

No a úplně poslední polička patří Johnu Flanaganovi. Mám tam box Hraničářova učně, který mám aktuálně rozečtený (mám zvládnutou přesně polovinu), a pak jsem si ještě koupila prequel První roky. A jako poslední na poličce můžete vidět Kafe a cigárko od Marušky Doležalové, které má prostě tak pitomý formát, že jsem ho nikam jinam dát nemohla. :D


Knihovnu mám hotovou, ale ta není jediným místem, kam dávám knihy. Ještě tu mám malou poličku nad postelí. Tam jsem dala knihy, které se mi do knihovny nehodily, takže kousky od Johna Greena a anglický Harry Potter. Potom tam mám ještě sérii Šepotání, kterou jsem chtěla dát někam, kde budou vidět její obálky, které naprosto zbožňuju!


No a posledním knižním prostorem jsou u mě poličky nad psacím stolem. Tam mám úplně všechny knihy, co u nás vyšly, od Richelle Mead, která je mou nejoblíbenější autorkou a já od ní chci mít úplně všechno, co napíše, doma.

Pod Richelleinou sbírkou mám na závěr sérii Bratrstvo černé dýky, která mi přibyla teprve nedávno. Ještě jsem ji nečetla, ale letos ji určitě plánuju načnout. Jsem zvědavá, co na ni řeknu, ohlasy má totiž moc dobré. :)


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



29 komentářů:

  1. Tetelím se blahem, nádherné knížky. Myslím, že bych se u tebe pár týdnů zdržela :-D. Spousta té fantsy mě láká. Zatím jsem okusila jen sérii Skleněný trůn, Dvůr trnů a růží, Stínovou královnu. Nakoupené mám Měsíční kroniky, ale ještě jsem s k nim nedostala. Doporučíš mi ještě něco z toho, co máš vyzkoušeného? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já čtu hlavně to fantasy, takže je toho knihovna plná. :D A ty s fantasy teprve začínáš, že? :) Knížky od Sarah J. Maas jsou fakt boží, nedivím se, že sis díky nim tenhle žánr oblíbila.
      Já rozhodně doporučuju hrobovou sérii od Daryndy Jones (První hrob napravo, Druhý hron nalevo...), ta je naprosto úžasná! :) Taky se mi moc líbí Drahokamy od Kerstin Gier nebo Hraničářův učeň od Johna Flanagana - to jsou ale obě série pro mladší. Hraničářův učeň je ovšem oblíbený mezi dospělými snad ještě víc než mezi dětmi, je to jedna z těch úžasných, výpravných sérií, co musí nadchnout zkrátka každého. Co se Drahokamů týče, tak na ty jsem neviděla jedinou negativní recenzi a dokonce je přečetla i moje mamka, která fantasy nesnáší, takže to opravdu o něčem svědčí. :D

      Vymazat
    2. Jj, čtu ji teprve krátce. Drahokamy jsem četla už asi tak před rokem, to se mi líbilo, ač to tedy bylo mimo moji věkovou kategrii, ale i tak se mi to líbilo. Oficiálně jsem začala díky Dvoru trnů a růží, pak Pomsta a rozbřesk...baví mě hodně ty retellingy :-). Líbí se mi, když je tam ta magie a tak. Fakt mě to chytlo :-).

      Vymazat
    3. Tak retellingy ti neporadím, těch jsem zatím moc nečetla. :)

      Vymazat
    4. Zkusím omrknout ty hroby :-) Pomalu dočítám čtvrtý díl Skleněného trůnu, to se mi líbí opravdu moc :-)

      Vymazat
    5. Hroby určitě omrkni. ;) A ještě aby ne, Sarah je díl od dílu lepší! :D

      Vymazat
  2. Krásná knihovna! Hned jsem si říkala, že to máš zajímavě vyřešené a je fakt super, že sis to navrhla sama! :)
    Co se týče obsahu, tak tam máš spoustu krásných knížek! Některé máme společné, některé bych brala taky. :D :)
    To jsem zvědavá, co na Bratrstvo černé dýky povíš. Já jsem se zasekla u desátého dílu a zatím jsem se dál nedostala. No a vzhledem k tomu, jak tlusté ty jednotlivé díly jsou, pochybuji, že s tím v blízké době pohnu. :D Navíc ani nevím, jestli si to ještě dostatečně pamatuji, abych v tom mohla pokračovat, vzhledem k tomu, kolik dějových linií tam autorka má. :D Navíc ty díly stále přibývají, uf. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám v pokoji silný nedostatek místa, takže jsem na knihovnu musela využít každou skulinku. :D Díky!
      A to jsem teda zvědavá, co na Bratrstvo řeknu. :D Začínám se děsit. :D

      Vymazat
  3. No konečně jsme se dočkali fotek Tvé knihovny! :) Je nádherná a naživo ještě hezčí :) Knížky samozřejmě samé úžasné, jak taky jinak :) Akorát mě teda dost mrzí ty nové přebaly u Nočních běžců, bijí strašně do očí a vůbec neladí s předchozími díly :-/ To by mělo nakladatelství napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však už jsi ji viděla. :D A jo, taky mě štve, že má jedna série tak rozdílné obaly, ale tak co nadělám, že? :)

      Vymazat
    2. Nojo, s tím my čtenáři neuděláme nic :)

      Vymazat
  4. Konečně taky někdo ukáže knihovnu. Máš to parádní :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě se teď knihovny rojí na každém kroku. :D Díky!

      Vymazat
  5. Krásné knihy vlastníš. Polovinu z nich mám a druhou polovinu závidím. :D Opravdu krásná fantasy knihovna. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) A té druhé poloviny se určitě taky dočkáš. :D

      Vymazat
  6. Páni, skvělá sbírka! A krásná knihovna :) Já bych v nejbližší době měla dostat novou a až všechno přeorganizuju, plánuju ji taky nafotit. Jinak se vážně těším, až budeš číst Měsíční kroniky - je to a vždycky bude moje srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by se mi nová hodila, v této už moc místa není, ale bohužel se mi už nikam nevejde. :D Na Měsíční kroniky se těším, neexistuje na ně snad jediná negativní recenze, takže věřím, že budou boží. :D

      Vymazat
  7. Nádherná knihovna, super knížky, jen tiše závidíme :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jéé, konečně vidím taky tvoji knihovničku! A poličky :)) Moc pěkná přehlídka! :)) Čekám, že za nějakou dobu bude aktualizace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že bude aktualizace. :D Vidím to tak za půl roku. :)

      Vymazat
  9. Máš krásnou knihovnou s hromadou úžasných knih :) Snad přijdeš časem na nějaké bezbolestné řešení ohledně vytvoření dalšího místa na knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak to zvládnu, než se odstěhuju od rodičů. Ve vlastním si to pak vymyslím tak, abych na knihy měla prostoru dost. :D

      Vymazat
  10. Máš parádní knihovničku :) A o to hezčí, že jsi si ji navrhla sama :) A ní samé pěkné kousky :) Vážně jsem se pokochala :) To není jako ta moje přeplněná knihovnička, kde už není musím rovnat knihy do přední a zadní řady :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) A to já další řady ani dělat nemůžu, na to nemám dostatečně hluboké police. :D

      Vymazat
  11. Naprosto úžasná knihovna! Líbí se mi to řešení té části knihovny, která je mezi garnýží a topením. :-D Spoustu knih bych si nejraději ukradla k sobě do knihovny. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Jako jsem s řešením knihovny spokojená, no. :D Hlavně je super, že jak se obě části spojují, tak vlastně schovávají trupky od topení, což je super. :D

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)