4. dubna 2016

Název: Pod křídly vran
Autor: Jacob Grey
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Feralové #1
Počet stran: 255
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Host

Anotace: Blackstone. Kdysi vzkvétající metropoli před lety zasáhla obrovská vlna násilností, která po sobě zanechala beznadějnou spoušť. A teď se temné síly dávají znovu do pohybu… Z vězení uprchli nebezpeční zločinci. Jsou to feralové — lidé, kteří umí mluvit se zvířaty, ovládat je a používat jako účinnou zbraň. Pokud se jim podaří přivést ze Země mrtvých svého vůdce, pavoučího ferala Mistra Snovače, hrozí městu definitivní zkáza. Třináctiletý kluk jménem Krák žije v opuštěném parku, kde si na stromě postavil hnízdo. Jedinými společníky jsou mu tři vrány, které ho v podstatě vychovaly. Proto považoval za samozřejmé, že s nimi mluví jejich řečí. Jednoho dne mu však život naruší nečekané události a Krák se dozví, kým doopravdy je. Aby ochránil Blackstone, bude muset čelit temnotě temnější, než si kdy dokázal představit.


Recenze napsána pro ČBDB, kde si ji taky můžete přečíst.

Úryvek:
Lydie se zlomek vteřiny dívala na jeho ruku, než ji konečně stiskla. „Jsi Krákův kamarád?“ 
„Spíš jen známý,“ odpověděl Drobek. „A ty jsi jeho kamarádka?
Lydie se na Kráka zkoumavě zadívala. „Doufám,“ řekla. „Kráku, já vím, že poldům nevěříš, ale možná bychom měli zvážit, jestli si s nimi nepromluvíme.“
„Už jsem ti říkal, že nemůžu,“ zavrtěl Krák hlavou. „Odvedli by mě pryč. Od vran. Z hnízda. Můj život je tohle.“ 
Jen jí to pěkně pověz, přisadil si Pišta a pokýval zobákem.
„Ale oni tě budou pořád hledat,“ vysvětlovala Lydie. „Budeš v zítřejších novinách, ve večerních zprávách.“ Upírala na něj prosebný pohled. „Budou po tobě neustále pátrat.“
„V tom případě odejdu,“ řekl Krák zoufale. „Najdu si jiné hnízdo v jiném městě.“ Mrzout a Pišta se na něj podívali s údivem.
„A jak se tam dostaneš?“ zeptala se ho Lydie. „Řídit neumíš a nemůžeš použít veřejnou dopravu. Nedostaneš se odsud ani kilometr a někdo na tebe zavolá policii.“



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Super recenze :D Také jsem od Feralů čekala něco víc... a nad tím množstvím smrtí jsem se také trošku pozastavovala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako já byla zklamaná hodně a to jsem se na ně tak těšila :(

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)