7. dubna 2016

čtvrtek, dubna 07, 2016
10 komentářů štítky

V této rubrice se budu novat knihám, které byly zfilmovány nebo použity jako základ pro seriál. A bude se samozřejmě jednat o knihy, které jsem četla, a pochopitelně viděla i jejich zpracování. Rubrika nebude vycházet pravidělně, ale tak, jak se mi to bude hodit.
Dneska jsem se rozhodla podívat na zoubek příběhu Hostitel.

Kniha:

Název: Hostitel
Žánr: Sci-fi a fantasy 
Počet stran: 552 
Rok vydání: 2009 
Nakladatelství: Tatran
 
Anotace: Melanie Stryder se odmítá vzdát. Náš svět napadl neviditelný nepřítel. Lidé se pro tyto mimozemšťany mění na pouhé hostitelské tělo; jejich mozek ovládne vetřelec, ale tělo zůstává netknuté a zdánlivě beze změny pokračuje v předchozím životě. Obětí mimozemšťanů se rychle stane drtivá většina lidstva. Když vetřelci dopadnou i Melanii, jednu z hrstky přežívajících „divokých“ lidí, dívka vůbec nepochybuje, že nastal její konec. „Poutnice“ – její vetřelecká „duše“ – která teď ovládla Melaniino tělo, dostala předem varování před problémy existence v člověku: změť pronikavých emocí, příliš mnoho smyslů, vypjatě živé vzpomínky. S jednou potíží však Poutnice nepočítá: předchozí obyvatelka těla se odmítá vzdát vlády nad svou myslí, i když tělo jí už nepatří. Poutnice bádá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že objeví příčinu nezdolného lidského vzdoru. Místo toho Melanie naopk zaplní mysl Poutnice vzpomínkami a podobou milovaného muže – Jareda, který se dosud někde skrývá před vetřelci. A jelikož Poutnice se nemůže oddělit od Melaniiny tělesné touhy, sama začne prahnout po muži, jehož má odhalit. Když vnější okolnosti přinutí Poutnici a Melanii, aby uzavřely nedobrovolné spojenectví, vydají se spolu na nebezpečnou a nejistou pouť za mužem, kterého obě milují. Stephenie Meyerová patří k nejzajímavějším autorům současnosti. Ve svém Hostiteli nám předkládá strhující a nezapomenutelné dílo o vytrvalosti lásky a o samotné podstatě toho, co člověka dělá člověkem.

Film:

Název: Hostitel
Režisér: Andrew Niccol
Žánr: Sci-Fi, Thriller, Romantický, Akční, Dobrodružný 
Délka: 125 minut
Rok: 2013 
Země: USA 
Hrají:  Saoirse Ronan, Max Irons, Diane Kruger, Jake Abel, William Hurt, Frances Fisher, Chandler Canterbury, Phil Austin, Boyd Holbrook, Andrea Frankle, Stephen Conroy, Emily Browning, Tatanka Means, Bokeem Woodbine, Scott Lawrence, Rachel Roberts, Tailinh Agoyo, J.D. Evermore, John L. Armijo

Obsah: Po úspěšné invazi teď Zemi kontrolují neviditelní mimozemšťané. Takzvané Duše přebírají kontrolu nad myslí člověka, používají jeho tělo a zdánlivě beze změny žijí jejich životy. Každý člověk se stane pro Duši pouhou schránkou a hostitelem. Hlavní hrdinkou filmu je Melanie, mladá dívka, která patří mezi zbývající „divoké“ lidi a která se bezhlavě zamiluje do kluka jménem Jared. Byla by to celkem obyčejná lovestory, ale po jedné z honiček je Melanie zajata a její tělo si bere Duše jménem Poutnice. Poutnice je překvapena a zavalena hotovou tsunami vzpomínek a silných emocí, jimž vévodí láska. Stane se to, na co nejsou Duše příliš zvyklé. Melanie se odmítá své mysli a svého těla vzdát. Poutnice chtěla původně ze vzpomínek odhalit úkryt zbývajících lidí, houževnatá Melanie ji v nich ale ukáže sílu lásky. Mimozemská Duše sama této síle nečekaně podlehne a v překvapivém spojenectví se pak vydají hledat Jareda, kterého obě milují. Stejně odhodlaná jako Melanie je ovšem i Duše jménem Hledačka s jediným úkolem – dopadení všech přeživších a ochrana nové rasy.
 

Můj názor:
Přiznávám se, že jsem knihu četla už před spoustou let, někdy chvíli na to, co tu čerstvě vyšla, takže si nemůžu být jistá, jak bych se na knihu tvářila dnes, ale když jsem ji četla poprvé, zamilovala jsem si ji. Dokonce jsem si ji nedávno koupila i domů a moc se těším, až si dám re-reading. Film je oproti knize celkem dost slabý, ale to jen proto, že mám s čím porovnávat, protože jinak se mi film sám o sobě dost líbí. Viděla jsem ho dvakrát a nevylučuju, že se na něj někdy v budoucnu podívám znovu. Co mě na filmu ale mrzelo nejvíc, bylo obsazení. Herečka v hlavní roli byla sice moc fajn, ale rozhodně ne taková, jak jsem si Melanie představovala. A jsem si poměrně jistá, že takhle si ji nepředstavoval žádný čtenář vzhledem k tomu, že byla v knize popisovaná jako vysoká černovlasá Amazonka. Ianův vzhled se taky zrovna nedržel předepsané podoby, ale protože mám Jakea Abela moc ráda, skousla jsem ho snáz.
Takže kniha je pro mě mnohem lepší, dokonce si troufám říct, že je dokonalá, ale i film stojí za to a užila jsem si ho.


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



10 komentářů:

  1. Kniha byla samozřejmě lepší, detailnější. Film byl slabší, ale i tak nebyl k zahození. Ale to už tak obvykle bývá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, já jsem si dávno zvykla, že jsou filmy slabší (až na výjimky), ale i tak se mi tenhle líbí :)

      Vymazat
  2. Knihu miluju a úplně jsi mě navnadila dát si také re-reading. :D Film nebyl tak špatný a občas se na něj ráda podívám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře :D Já se chci na re-reading vrhnout po matuře :)

      Vymazat
  3. Hostitel šel před lety úplně mimo mě, ale když teď čtu ten obsah... Já se po tom snad budu muset mrknout :D Díky za tip! Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hostitele si určitě přečti! Začátek byl sice trochu pomalejší, ale jinak se mi strašně moc líbil ;) Nemáš vůbec zač.

      Vymazat
  4. Hostitele jsem viděla jako film a naprosto jsem si ho zamilovala. Knihu mám také v plánu, takže možná se mi pak změní názor. Já mám herečku v hlavní roli strašně ráda (hraje např. i v mém milovaném filmu Brooklyn) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je mnohem lepší než film, takže se máš určitě na co těšit :) A já mám tu herečku taky ráda, ale popisu Melanie neodpovídá ani náhodou :D

      Vymazat
  5. Já knihu četla hodně dávno, ale vím, že jsem si ji zamilovala :D Takže za mě taky kniha, bratr mi s filmem otevřel oči, takže jsem si všimla, že se tam toho nic moc extra zase neděje, prostě kniha vítězí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako kniha je rozhodně lepší, ale film se mi líbil taky :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)