20. května 2017

sobota, května 20, 2017
13 komentářů štítky

Protože teď skoro vůbec nestíhám čtení knih, které bych si přečíst chtěla, a čtu v podstatě pouze knihy do školy (pro upřesnění - studuju českou filologii se zaměřením na editorství), rozhodla jsem se založit si novou rubriku Přečetla jsem do školy. Je to z toho důvodu, aby blog úplně nestál a aspoň jednou týdně se tu objevil nějaký článek. V této rubrice vám tedy budu v pár větách představovat knihy klasiků, co jsem v rámci studia přečetla.

Strakonický dudák
Jako první tu dneska mám Strakonického dudáka. Tohle je jedna z těch knih, do kterých jsem se nepouštěla úplně s odporem, protože už jsem předem zaslechla, že se dají číst. A po dočtení s tím musím souhlasit. Nadšená jsem z toho rozhodně nebyla a jedno přečtení mi stačilo, ale opravdu to byla jedna z těch stravitelnějších knih, co jsem do školy četla. Hlavní postava byla sice pěkně na zabití, ale příběh byl poměrně stravitelný. Pro mě bylo tohle dílo takový průměr. Nejedná se o knihu, která by mě bavila, ale ani o knihu, u které bych si samou nudou nebo frustrací rvala vlasy, což považuju za pozitivum. :D Strakonický dudák se opravdu dá. 
Máj
Máj určitě všichni znáte a věřím, že většina z vás ho i četla, protože se rozhodně jedná o jedno z nejčtenějších děl k maturitě. Já si ho ale k maturitě nepřečetla, zvolila jsem si místo něj jiné knihy, takže jsem to musela teď na vejšce před zkouškou z české literatury napravit. A musím říct, že mě Mácha ani trochu neuchvátil. Vzhledem k tomu, že je to jedna z nejčtenějších poezií k maturitě, jsem si myslela, že to bude stejně čtivé jako třeba Kytice, ale bohužel. Máj mým šálkem kávy rozhodně není. Můžu k tomu říct jedině to, že jsem ráda, že je to tak krátké, takže jsem měla za chvilku dočteno...

Babička
Babička je u mě velmi podobný případ jako Máj. K maturitě jsem ji nečetla, protože mi lezlo krkem, jak kolem ní všichni tolik nadělají s tím, že se jedná o naše kulturní dědictví a bla, bla, bla. Dalo by se říct, že jsem si tu knihu nevybrala, protože jsem si chtěla hrát na rebela. Ale studium české filologie mi to opět pokazilo a já se do knihy stejně musela o rok později pustit. :D A na rozdíl od Máje musím říct, že jsem byla příjemně překvapená. Netvrdím, že by mě to vyloženě bavilo, protože ono se v té knize vlastně skoro nic neděje, babička prostě jen hlídá vnoučata a vypráví své příhody, ale četlo se to příjemně. Za mě jedna z těch lepších knih, co jsem ke zkoušce četla, což mě hodně překvapilo. Byla jsem přesvědčená, že zrovna u Babičky budu pořádně trpět, a ono nic. :)

A to je pro dnešek vše. S další trojicí knih se tu objevím zase někdy příště. :)


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



13 komentářů:

  1. tohle by me asi zabilo, cist narizenou cetbu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nejpříjemnější to není, ale věděla jsem, do čeho jdu. :D

      Vymazat
  2. Máj jsem dala v pohodě, ale Babička byla utrpením, velkým utrpením :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, já to měla přesně opačně. :D Myslím, že kdybych Babičku četla už jako malá, když se dětem ve škole nutí, asi bych ji taky nenáviděla, ale tím, že jsem se k ní dostala až teď ve dvaceti, tak to bylo v pohodě. Myslím si, že je kravina nutit Babičku dětem už na základkách, protože ji prostě v tomhle věku nemůžou strávit a akorát si k ní vytvoří odpor. :)

      Vymazat
  3. Na Babičku jsem měla referát, takže jsem ji rozebrala fakt dopodrobna :D Máj se mi asi líbil, protože jsem ho četla až po tom co jsme ho ve škole probrali, takže už jsem tam viděla ty scény atd. Ale sama bych v tom ten děj hledala asi jen těžko :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu. :D Já si u povinné četby vždycky zjišťuju děj předtím, než to začnu číst, protože s tím taky mívám problémy. :D

      Vymazat
  4. Ha! A já jsem tu Babičku furt nečetla. :D Záhadným způsobem se mi podařilo se jí vyhnout. A jako pořád se do ní moc nehrnu. :D
    A jo, Strakonický dudák určitě je jedna z těch knih, co se dají číst, jop. :D
    Já jsem teď to povinné čtení krapet flákala, ale musela jsem si od toho dát pauzu, jinak by mi asi hráblo. I když si myslím, že toho mám pořád přečtené víc než někteří mí spolužáci. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako já bych ji dobrovolně taky nečetla, ale když už jsem se do ní pustila, tak musím říct, že to rozhodně není takové zlo, jak se tvrdí. :D
      A zaslechla jsem, že současní druháci nemají přečteno skoro nic, no, už se moc těším na sebe za rok... :D

      Vymazat
  5. Aj, taky mě to čeká... Sice ne letos, ale dojde na to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blíží se ti maturita? :D Nebo jdeš taky studovat češtinu?

      Vymazat
  6. Strakonického dudáka jsem nečetla, ale Máj a Babičku ano. Já nemusím poezii celkově, takže Máj není nic pro mě, ale aspoň to má nějaký děj, který si mohu zapamatovat, takže si ji k maturitě budu muset vzít. A Babička... no tu jsem snad ani nedočetla úplně, těžko říct. Ale ten příběh se mi vůbec nelíbí, nechápu co na něm všichni mají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nemám poezii ráda, u té trpím pravidelně. :D A na Babičce nic nevidím, určitě ji nebudu číst znovu, ale rozhodně jsem ji čekala horší, než nakonec byla. :D

      Vymazat
    2. Vůbec nechápu, proč je ve škole povinná, poezii chápe jen málo lidí a nějak jsem stále nepřišla na to, jakou má hodnotu...
      Když už, tak dám v tomhle případě přednost filmu. U knížky jsem vysloveně usínala.

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)