23. května 2017

úterý, května 23, 2017
16 komentářů štítky

U Knižních velryb jsem narazila na další parádní knižní tag, tentokrát se zaměřením na Disney pohádky, které opravdu zbožňuju, takže jsem se jako obvykle musela do tagu co nejdřív pustit. Je opravdu moc povedený! :)


POPELKA
Odbila půlnoc a všem knihám spadly přebaly. Která je ta nejhezčí teď?

To první (hardbackové) vydání Drahokamů od Kerstin Gier. Já ty desky pod přebalem prostě miluju! Na pohled i na omak jsou zkrátka dokonalé. Netuším, jakou technikou jsou ty desky potažené, v tomhle se nevyznám, každopádně to vypadá jako vyšité a mně se to neskutečně moc líbí! Nádhera!


SNĚHURKA
Kniha, která dokáže povzbudit k nějakému úkolu nebo rozhodnutí

Žádná mě nenapadá. Takové ty motivační pindy, co vás mají k něčemu přivést nebo vás něco naučit, nečtu. Nebaví mě to, nemám to ráda. Samozřejmě to neberu těm, co si tyhle knihy s návodem kupují, vím, že jsou hodně oblíbené, ale můj styl to opravdu není. A z těch knih s příběhem, co jsem četla, mě opravdu nenapadá žádná, která by mě přiměla k nějakému rozhodnutí. Při čtení Amy a Rogera jsem sice měla chuť sebrat se a vydat se na road-trip po Spojených státech, ale jak je vidno, pořád jsem doma. :D

MULAN
Ženská hrdinka, která kdekomu nakope zadek!

Haha, na první pohled jednoduchá otázka, ale ve chvíli, kdy mě na ni napadlo hned několik odpovědí, pěkně jsem se zapotila, protože jsem zkrátka nevěděla, jaké hrdince dát přednost! Já čtu série, kde jsou badass knižní hrdinky, opravdu hodně často. A nakonec jsem došla k závěru, že si fakt nevyberu, takže se dočkáte krátkého výčtu těch mých nejoblíbenějších: Kate Daniels ze stejnojmenné série, Celaena Sardothien ze Skleněného trůnu, Rose Hathaway z Vampýrské akademie, Verity Price z InCryptid a další. :D

TARZAN
Zrada, která bolela i vás z druhé strany knihy

SPOILER K ERAGONOVI: Nejvíce mě zabolela zrada Murtagha, kterého jsem si zamilovala hned, jak se v prvním díle objevil. A když se ve dvojce ukázalo, že bojuje na straně krále Galbatorixe, byla jsem v šoku. Samozřejmě jsme se nakonec dozvěděli, že byl mučený jak fyzicky, tak i psychicky, a přesto králi vzdoroval. Vzdal to, až když hrozilo nebezpečí jeho drakovi, takže nakonec přísahal věrnost a obrátil se proti Eragonovi. Jeho skutky jsou tak naprosto pochopitelné a díky tomu, že v úplném závěru opět stanul po Eragonově boku, i omluvitelné, ale i tak si pamatuju, jak mě jeho zrada neskutečně zabolela, když jsem se o ní dozvěděla. Celou dobu jsem sice věřila, že se nakonec ukáže jako správný chlap a nějak to odčiní, ale jistá jsem si tím být nemohla, takže ano, silně jsem to prožívala.

MOANA
Podle všeho zbytečná postava, ale sakra! Ten důvod proč je v příběhu!

SPOILER K PROBUZENÍ SIMONA SPIERA: Abych byla upřímná, tak mě nějaká výraznější postava, která se na začátku zdála zbytečná a nakonec tomu tak vůbec nebylo, málem nenapadla. Naštěstí jsem před pár dny dočetla Probuzení Simona Spiera, kde se jedna taková postava objevila. A tou byl Bram. Na začátku tam byl opravdu k ničemu, zkrátka jen kluk z fotbalového týmu, co sedával u Simonova jídelního stolu a skoro nikdy nemluvil. No, a na konci se z něj vyklubal Blue, se kterým si Simon po celou dobu psal emaily, takže vlastně neskutečně důležitá postava aka láska Simonova života. Já ho sice na Bluea tipla už dávno předtím, než se to dozvěděl Simon, ale to nemění nic na tom, že se mi tam na začátku zdál Bram opravdu zbytečný. Pozornost jsem mu začala věnovat až ve chvíli, kdy se Blue v emailu zmínil, že v blízkosti roztomilých kluků ztrácí řeč. To mi přišel Bram okamžitě na mysl a nakonec se ukázalo, že jsem měla pravdu. :D

NA VLÁSKU
Kniha, po které toužíte už roky… A ona se furt ne a ne dostavit

Třetí díl Věku X. Sakra, Richelle, už ho konečně napiš, já jsem napnutá! A ta několikaletá pauza fakt není vtipná! Chápu, že když jí sérii zařízli, asi to není úplně nejjednodušší, ale Richelle slíbila, že knihu vydá alespoň na vlastní náklady. Ale zatím se stále nic neděje. :(

HERCULES
Hrdina/nka, kterého znáte celý jeho/její život

Harryho Pottera, který by se sem hodil, jsem bohužel nečetla, takže nemám vůbec žádnou postavu, která by sem seděla. Nečetla jsem žádnou sérii, která by sledovala nějakého člověka od jeho dětství až po dospělost. Takže i když se do přesného znění této otázky moc nehodí, napíšu Clary Frayovou z Nástrojů smrti. Na začátku série jí bylo sice už šestnáct, ale během čtení jsem se dozvěděla spoustu střípků z jejího dětství. A protože autorka i po konci série píše další a další navazující knihy, ve kterých se Clary objevuje, vlastně ji sleduju dál. Naposledy vyšla Paní půlnoci, kde už je Clary nějakých třiadvacet nebo tak nějak, a protože Cassandra Clare nevypadá, že by se světa stínů plánovala vzdát, asi se dočkám ještě spousty příběhů, ve kterých budu život Clary sledovat dál.

PLANETA POKLADŮ
Místo, kde se odehrává děj knihy, které chcete vidět víc než cokoliv jiného na světě

Místa, která bych chtěla strašně moc vidět, jsou v každé druhé knize, ale musím zvolit Pána prstenů. Však kdo by nechtěl vidět Kraj, Gondor nebo Roklinku? Určitě bych se obešla bez Mordoru, ale ta ostatní místa bych si opravdu moc přála vidět! Obzvlášť tu Roklinku, na elfy jsem trochu ujetá. :D

POCAHONTAS
Nejlepší bitva/souboj v historii veškerého literárního snažení

Tak tady si fakt nevyberu, bojové scény jsou vždycky jedny z mých nejoblíbenějších a jsem zamilovaná do spousty z nich. Jenom jednu si opravdu nevyberu. Však si vezměte třeba Eragona, Percyho Jacksona, Nástroje smrti, Skleněný trůn a spoustu dalších knih/sérií. V každé z nich je nějaká epická bitva, takže konkrétně jednu ze mě fakt nedostanete…

LILO A STITCH
Postava, o které jste si nikdy nemysleli, že by mohla mít nějakou dobrou stránku, ale ona ji má!

SPOILER KE KRÁLOVNĚ STÍNŮ: Dlouho jsem přemýšlela a nakonec mě napadla Kaltain Rompier ze Skleněného trůnu. To byla od začátku prvotřídní mrcha a já ji fakt nesnášela. Ale ve čtvrtém díle se nakonec ukázalo, že vůbec není tak špatná, jak se ze začátku zdálo. Vždyť zachránila Elide a Třináctku a obětovala vlastní život, aby zničila ty, co ji mučili! V tu chvíli u mě nesmírně stoupla v ceně a její smrti mi bylo vážně líto. Zrovna když jsem ji začala mít ráda, tak mi ji Sarah J. Maas vzala! :D


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



16 komentářů:

  1. To je paradni tag. Take zkusim vyplnit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky bych se do tagu ráda vrhla, ale spoustu odpovědí máme společných a u zbytku mě nenapadají odpovědi :D Ale určitě si ho někam zapíšu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to nevadí, že máme stejné odpovědi, ne? :D A já jsem taky u spousty otázek musela hodně přemýšlet, než mě něco napadlo. :D

      Vymazat
  3. Pěkný tag!! Ja si rikala,ze jsem ho uz nekde viděla. :D krása :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je fakt moc hezký, obdivuju lidi, co je umí vymýšlet. :D

      Vymazat
  4. Jsem moc ráda, že sis tag vyplnila a že se líbil Tobě i ostatním komentujícím! :D To mi nakrmilo ego tak na týden! :D Každopádně ta zrada v Eragonovi. Jak jsem si teď o ní přečetla v vzpomněla si na to, tak mě to zase koplo do žaludku! Jak sundá tu přílbu na bitevním poli... Ach mé city! :'(
    Každopádně děkuji za vyplnění a zviditelnění tagu! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač! :D A jo, tahle zrada v Eragonovi pro mě byla fakt silná, já tak nějak celou sérii hodně prožívala, když jsem ji četla poprvé.

      Vymazat
  5. Pěkný TAG, třeba se k němu taky někdy dokopu, i když jsem na Disneyovkách nevyrůstala...

    OdpovědětVymazat
  6. Áááá, přečetla jsem si spoiler ke Královně stínů! Sakra! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč to děláš? :D Hlavně, že to tam mám na začátku napsané, velkými písmeny... :D

      Vymazat
  7. Mám tenhle tag vyhlédnutý už dlouho, jen jsem si pořád nenašla čas na jeho vyplnění. Ale vyplnit ho chci, protože mám Disney pohádky ráda a ty kategorie se mi líbí. :)
    A kdo je Blue ve Simonovi mi bylo jasné hned, možná proto mě ta kniha tak neohromila. :D
    Ten spoiler ke Královně stínů - to byla boží část knihy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ho vyplň, budu se těšit na tvé odpovědi! :)
      A tys Blue tipla fakt hned na začátku? To jsi dobrá. Já ho teda taky odhalila dlouho předtím než Simon, ale úplně hned jsem to nevěděla. :D A mně se ta knížka opravdu moc líbila.
      A souhlasím, tahle scéna v Královně stínů byla úžasná!

      Vymazat
  8. Vždycky, když si myslím, že už nejde vymyslet žádný originální TAG, objeví se nový. Určitě ho zkusím, vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)