26. února 2017

neděle, února 26, 2017
12 komentářů štítky

Protože teď skoro vůbec nestíhám čtení knih, které bych si přečíst chtěla, a čtu v podstatě pouze knihy do školy (pro upřesnění - studuju českou filologii se zaměřením na editorství), rozhodla jsem se založit si novou rubriku Přečetla jsem do školy. Je to z toho důvodu, aby blog úplně nestál a aspoň jednou týdně se tu objevil nějaký článek. V této rubrice vám tedy budu v pár větách představovat knihy klasiků, co jsem v rámci studia přečetla.

Svatý Xaverius
Jako první jsem si vybrala Svatého Xaveria, kterého jsem četla asi před dvěma týdny. Do knihy jsem se pouštěla s úplně prázdným štítem. Netušila jsem, o čem kniha je, a řekla si, že to zjistím až při čtení. A byla jsem opravdu příjemně překvapená. Svatého Xaveria rozhodně řadím mezi ty knihy, co se mi do školy četly dobře. Mělo to příběh, mělo to spád a mělo to i napětí, které já ráda (právě proto mi většina knih z 19. století dělá problém, protože v nich žádná akce nebývá), takže jsem byla spokojená. Rozhodně jedna z těch lepších knih na mém seznamu povinné literatury ke zkoušce.


Ve stínu lípy
Dále tu mám cyklus veršovaných novel Ve stínu lípy. Ten jsem četla někdy v lednu. A byl na tom o poznání hůř než Svatý Xaverius. Já totiž nesnáším poezii. Fakt k ní mám odpor, jsem schopná číst jen tu, co má příběh jako třeba Kytice nebo básně od Havlíčka Borovského. Ale jakmile dojde na básně plné metafor, které musíte luštit, abyste pochopili, co tím chtěl vlastně autor říct, jsem ztracená (já to totiž neumím). Ve stínu lípy jsem sice luštit nemusela, ale stejně mě to nebavilo. A protože v knize těch básniček bylo několik, už teď si je nepamatuju. Jsem opravdu zvědavá, co o knize budu u zkoušky říkat, když už teď nevím, co jsem v ní vlastně četla. :D

Povídky malostranské
Poezii vystřídá opět próza. V lednu jsem četla i Povídky malostranské. Tohle je jedna z těch knih, co většina lidí přečte už na střední k maturitě, ale mě nějak minula. Vybrala jsem si místo ní jiné, takže jsem to teď musela napravit. A závěr? Děsná nuda. Spolužačka z gymplu není žádná velká čtenářka, ale říkala mi, že tahle kniha se jí líbila, takže jsem se na ni i docela těšila a říkala si, že když bavila ji, bude určitě dobrá. Já jsem si ale bohužel se stylem psaní Jana Nerudy nesedla. Sice to je jedna z těch stravitelnějších knih z mého seznamu, ale i tak budu moc ráda, když Povídky malostranské nebudu muset znovu otevřít.

A to je pro dnešek vše. S další trojicí knih se tu objevím zase někdy příště. :)


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



12 komentářů:

  1. Ještěže mám školní četbu dávno za sebou :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu ze střední už taky, ale bohužel jsem se dala na vejšku, kde se mi taky nevyhne. :D

      Vymazat
  2. Teda, nečekala jsem, že by byl Svatý Xaverius až tak dobrý :D Arbese jsme nedávno dobrali a moc mě to nezaujalo, ale možná to zkusím :) A hledání metafor, pff, to je to nejlepší! :D Do Povídek malostranských rozhodně chci jít k maturitě, ale taky se bojím, že to bude nuda :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako rozhodně to není moje nová nejoblíbenější kniha, ale ve společnosti těch dalších knih, co mám na seznamu, je Svatý Xaverius rozhodně v té lepší polovině. :D

      Vymazat
  3. Teď momentálně mě naštěstí téhle četby moc nečeká, ale teď to bude asi rok od roku horší :D Každopádně i tak jsem si jistá, že se mezi tím dají najít nějaké opravdu dobré kousky, což i ty tímhle článkem dokazuješ, tak snad se to nějak dá zvládnout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky studuješ češtinu? :) A jo, rozhodně se tam dají najít i dobré kousky.

      Vymazat
  4. Paráda! Já jsem si připravila rubriku Státnicové čtení a už opravdu musím jít na to čtení :D Díky za popud :D

    OdpovědětVymazat
  5. O Povídkách Malostranských jsme se nedávno učili, dokonce jsem je četla :D

    OdpovědětVymazat
  6. Z těchto knížek jsem četla Povídky malostranské a ani jsem je nedokázala dočíst. Zprvu jsem si říkala, že to není tak špatné, ale čím více povídek jsem měla za sebou, nudilo mě to čím dál více. Znovu bych si je rozhodně přečíst nechtěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v tom nejsem sama. :D Už jsem si říkala, co to se mnou je, když všichni okolo mě tu knihu zvládli bez problému. :D

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)