Název: Otolína a žlutá kočka
Žánr: Pro děti
Díl: Otolína #1
Počet stran: 172
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Ella & Max

Hlavními hrdiny úspěšné, mezinárodně oceňované a mnohokrát vyznamenané knižní série jsou tak trochu zvláštní holčička jménem Otolína a její nerozlučný kamarád – malý vlasatý tvor z norských močálů zvaný pan Moura. Ve velkoměstě dochází k řadě rafinovaných loupeží a neustále se ztrácejí psí mazlíčci. Vymyslí Otolína a pan Moura chytrý plán?

Otolína je chytrá mladá dívka žijící ve velkém bytě, o který se dennodenně stará hned několik firem, které tam vaří, uklízí, natřásají polštáře, skládají prádlo a zkrátka všechno, na co si jen vzpomenete. Otolína totiž většinu života bydlí sama a vzhledem ke svému nízkému věku ji na nějaké vyváření a uklízení zatím neužije. Její rodiče jsou věčně na cestách všude možně po světě, kde sbírají zajímavé artefakty, a svou dceru kontrolují jen skrze časté pohlednice. Úplně sama jejich dcera ale není. Společnost jí totiž dělá pan Moura – zvláštní vlasatý tvor, kterého kdysi Otolínini rodiče našli v norských močálech a následně si ho přivezli domů.

V knize Otolína a žlutá kočka na Otolínu a pana Mouru čeká zapeklitý kriminální případ, kterému se tato pozoruhodná dvojka rozhodne přijít na kloub. Po celém Velkoměstě se totiž ztrácejí psí mazlíčci bohatých paniček, které jsou vždy následně okradeny o vzácné šperky a jiné hodnotné předměty. Jakým způsobem to spolu souvisí? Otolína se vydává po stopě, která ji brzy přivede do tajemného doupěte žluté kočky…

Otolína je vážně skvělá knížka, kterou bych doporučila každému dítěti kolem cca šesti sedmi let, co chce zažít pořádné dobrodružství a vyšetřování s chytrou hlavní hrdinkou, co je přibližně v jejich věku. Ovšem vzhledem k tomu, že je kniha určená pro malé děti, docela dost mě překvapilo, když jsem v ní narazila na několik slov, u kterých jsem skoro ani já nevěděla, co znamenají. Myslím, že cizí slova do dětských knih opravdu nepatří.

Ale když od těch pár cizích slov, kterým děti v žádném případě nemohou rozumět, odhlédnu, věřím, že toto je přesně ten typ příběhu, který si malí čtenáři užijí. Na dětskou knížečku má sice docela dost stran, ale zároveň i veliká písmena a hlavně hodně obrázků, čímž se to vykompenzuje, takže děti nebudou mít čas se při čtenudit. Právě kvůli tomu jsem měla já sama příběh dočtený za pouhou půl hodinu, což mě velmi překvapilo.

Co se týče ilustrací, tak ty jsou naprosto bezkonkurenční. Jsou opravdu nádherné, že i já, dospělý to člověk, jsem si je s velikou chutí prohlížela. Není stránka, která by se bez nějakého obrázku obešla, právě naopak se občas obrázek úplně obejde bez textu. Ilustrace jsou proto velikou součástí příběhu, který oživují, ale i doplňují, a celé knize to tak nesmírně svědčí.  Pro děti je to vskutku ideální čtivo, takže pokud uvažuje nad dárkem pro malou dcerku/sestřenici/neteř/a tak podobně, Otolína je parádní volba.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji společnosti Presco Group.
Knihu si můžete zakoupit v jejich e-shopu.