Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Percy Jackson #1
Počet stran: 400
Rok vydání: 2009
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson.Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?  Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

Film:

Název: Percy Jackson - Zloděj blesku
Režisér: Chris Columbus
Žánr: Fantasy, Dobrodružný, Komedie
Délka: 114 minut
Rok: 2010
Země: USA

Hrají:  Logan Lerman, Alexandra Daddario, Brandon T. Jackson, Pierce Brosnan, Jake Abel, Uma Thurman, Sean Bean, Rosario Dawson, Catherine Keener, Steve Coogan, Joe Pantoliano, Kevin McKidd, Melina Kanakaredes, Erica Cerra, Tania Saulnier, Luisa D´Oliveira, Serinda Swan, Marielle Jaffe, Chelan Simmons, Natassia Malthe, Annie Ilonzeh, Valerie Tian, Elisa King, Marie Avgeropoulos, Alexis Knapp, Ona Grauer, Luke Camilleri, Merritt Patterson, Zane Holtz, Andrea Brooks, Richard Harmon, Daniela Dib, Maria Olsen, Kathryn Schellenberg, Patrick Sabongui, Jarod Joseph, Sarah Smyth, Dejan Loyola, Max Van Ville, Carolyn Adair, Tom Pickett, Morgan Tanner, Rob Hayter, Reilly Dolman, Darian Arman

Obsah: Percy Jackson má ve škole věčně problémy. To je ale to nejmenší, co mu teď dělá starosti. Sice je právě začátek 21. století, ale zdá se, že antičtí bohové z bájného Olympu se rozhodli sestoupit ze svých trůnů a tím i vstoupit do Percyho života. Percy se totiž z ničeho nic dozvídá, že jeho skutečným otcem je Poseidon, bůh moří a vodního živlu. A to mimo jiné znamená, že Percy je napůl člověk, napůl bůh. Aby toho nebylo málo, nejvyšší z bohů, samotný Zeus, Percyho obviní, že ukradl jeho magickou hůl ukrývající blesky… a o níž se bez nadsázky dá říct, že jde o nejstarší zbraň hromadného ničení. Percy se proto musí připravit na nejnáročnější dobrodružství ve svém životě a karty pro něj nemůžou být rozdány nepříznivěji. Nad celým světem se začnou stahovat zkázonosné mraky a tak se Percy vypraví do Tábora Napůl Vyvolených (Camp Half Blood), kde se musí naučit ovládat své nově nabyté schopnosti a dovednosti, aby i díky nim dokázal zabránit hrozící zničující válce mezi bohy. Během výcviku se skamarádí s dalšími mladými polobohy – válečnicí Annabeth, která hledá svoji matku, a s kamarádem z dětství a svým ochráncem Groverem, což je ve skutečnosti statečný, ale značně nezkušený satyr. Percy se s kamarády vydá na transkontinentální výpravu, která je zavede nejen šest set pater nad střechy New Yorku, do výšin bájného paláce na vrcholu Olympu, ale také do pekelného podzemí ukrývajícího se ve skalách za slavným nápisem Hollywood. Na úspěchu jejich cesty závisí osud celého světa i život Percyho matky, kterou se pokusí zachránit ze samých hlubin ohnivého podsvětí.

Můj názor:
Celá knižní série je venku už několik let, ale pokud můj blog už nějakou tu chvíli navštěvujete, víte, že já louda jsem se do ní pustila teprve loni. Právě proto by vás asi nemělo překvapit, že jsem mnohem dřív než knihy viděla film, do kterého jsem se šíleně zamilovala! Strašně moc se mi líbil a podívala jsem se na něj rovnou několikrát, takže mě pak hodně překvapilo, když jsem si na internetu přečetla spoustu negativních názorů. Právě v tu chvíli jsem se také dozvěděla, že je Percy natočený podle knižní předlohy, takže jsem se rozhodla si ji jednou přečíst. To jsem sice splnila až po několika letech, ale nakonec jsem to opravdu splnila. A po přečtení knih jsem konečně všechny ty diváky, kterým se film nelíbil, pochopila. Filmový Percy si sice drží tu hlavní dějovou linku stejnou, ale jinak se od knih opravdu hodně liší, takže byli čtenáři pochopitelně zklamaní. Kdybych taky nejprve četla knihu, možná bych dopadla stejně, ale protože jsem stihla první film, který se mi opravdu hodně líbil, nedokážu ho teď  začít nenávidět. Ano, je to dost jiné než původní série, ale za mě se povedlo oboje. Ke knihám se vždycky moc ráda vrátím a stejně se tak s nadšením znovu podívám na film. Takže já jsem spokojená s oběma provedeními. Co se týče druhého filmu - Moře nestvůr, tak ten už mě tolik neuchvátil, ale ten první pro mě opravdu vždycky zůstane milou, akční a vtipnou podívanou, u které se krásně odpočívá.