1. listopadu 2016

Název: Magnus Chase - Prastarý meč
Autor: Rick Riordan
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Magnus Chase #1
Počet stran: 488
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Magnus Chase žije na ulici a spí pod mostem. Za šestnáct let svého života už zažil víc hrůz a nebezpečí než leckterý dospělý. Jenže to nejhorší… to nejhorší ho teprve čeká! Schyluje se totiž k válce. Bohové Ásgardu a s nimi obři, trollové, vlci a další děsivé příšery připravují soudný den. Je třeba propátrat devět světů a najít zbraň ztracenou tisíce let! První díl chystané trilogie bestsellerového autora Ricka Riordana, tentokrát inspirované tajemnými vikingy a severskou mytologií.
 

Recenze napsána pro ČBDB, kde si ji taky můžete přečíst.

Úryvek:
Pokoušel jsem se vymyslet, jak to vysvětlit, když do dveří kaple vklopýtal Heartstone. Levé oko měl oteklé. Gestikuloval tak divoce, že jsem tomu málem neporozuměl: HONEM. NEBEZPEČÍ.
Annabeth se obrátila a sledovala můj pohled. „Kdo –“
„To je kámoš,“ vysvětlil jsem. „Fakt musím pryč. Poslouchej, Annabeth –“ Vzal jsem ji za ruce. „Tohle musím udělat sám. Je to taková… taková osobní –“
„Mise?“
„Chtěl jsem říct taková osina v – Ale jo, mise, to sedí. Jestli mi chceš vážně pomoct, tak se prosím tvař, že jsi mě neviděla. Až to budu mít za sebou, najdu tě. Všechno ti vysvětlím. Slibuju. Ale teď musím jít.“
Rozechvěle se nadechla. „Magnusi, já ti asi můžu pomoct. Ale…“ Sáhla do kapsy bundy a vytáhla složený list papíru. „Nedávno jsem se poučila, že někdy je třeba ustoupit a nechat ostatní, ať si svoje mise zvládnou sami, dokonce i ti, o které mi jde. Tak si aspoň vezmi tohle.“
Rozložil jsem papír. Byl to jeden z letáků o mém zmizení, jež rozdávali se strýčkem Frederickem.
„To druhé číslo je na mě. Zavolej mi. Dej mi vědět, že jsi pořádku, nebo kdyby sis to rozmyslel a –“
„Zavolám.“ Vlepil jsem jí pusu na tvář. „Jsi nejlepší.“



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



6 komentářů:

  1. Rick Riordan mě zatím nezklamal, tak snad se to nestane ani v tomto případě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně už bohužel ano, nesedla mi ta jeho trilogie Kronika Cartera Kanea, ale jinak je pro mě opravdu bezkonkurenční, takže jsem mu s Magnusem věřila :)

      Vymazat
  2. Jo, k téhle knize se už taky musím dostat. Tuhle jsem narazila na holčinu, co to četla ve vlaku a málem jsem byla zelená závistí :D
    Bezva recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejprve dočti Bohy Olympu, pak začni řešit Magnuse :D

      Vymazat
  3. Výborná recenze :) Magnus mi zrovna dneska přišel a nemůžu se dočkat, až se na něj vrhnu :)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)