25. listopadu 2016

Název: Běsnění
Autor: A. G. Howard
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Šepotání #3.5
Počet stran: 312
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Alyssa Gardnerová skočila do králičí díry, čelila tajemné Říši divů a nakonec zvládla naplnit svůj osud. Přežila bitvu o svět podsvětníků a také bitvu o své srdce. V tomto povídkovém souboru se můžete společně s ní a její rodinou vrátit do Říše divů a zároveň si můžete přečíst i několik chybějících scén z předešlých knih! V povídce Šest nemožných věcí Alyssa vzpomíná na nejvzácnější okamžiky ze svého nejen lidského života po konci Zrcadlení. Alyssina matka v povídce Kluk v pavučině vypráví o své návštěvě Říše divů a záchraně muže, který se později stal jejím manželem. A v Můře v zrcadle Morfeus pátrá v Zachových vzpomínkách na Alyssu.


Recenze napsána pro knihkupectví Fantasya, kde si ji taky můžete přečíst.


Úryvek:
„Mazejte, nebo všichni přijdete o hlavu,“ procedí Morfeus mezi zuby, „a napořád!“ Zní to spíš jako slib než hrozba.
Šklíbina hlava spolu se zlobivými vílami se raději svižně klidí. Všechno do sebe v tom zběsilém letu naráží, jak se celé zvědavé osazenstvo snaží co nejrychleji zmizet z matrace. Všechen ten ruch okolo vyvolal další sérii stahů. Zlomená v pase si k sobě přitáhnu Morfea a potlačím výkřik.
„On tam snad zůstane navždycky,“ skučím mezi přerývanými nádechy.
Můj král mě hladí po zádech. I když se snaží mi pomoct, jeho doteky mě spíš rozčilují, protože přinášejí jen malou úlevu od tak silné bolesti.
„Jak bychom ho mohli přesvědčit, aby za námi přišel?“ tlačím slova přes uzavřenou bránu hlasivek. „Když si vzal do hlavy, že zůstane tam, kde se mu líbí?“
Morfeus mě vezme jemně za bradu, aby se naše oči setkaly. „Stejně, jako jsem já přesvědčil tebe. Pozveme ho na cestu po děsivě krásné divočině Říše divů. A poslouží nám vlastní vzpomínky.“
„Jenže jich máme tolik… A já nemůžu tak dlouho čekat,“ odpovím sípavě navzdory kontrakci, s jejíž intenzitou sílí i můj pesimismus.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Já se chystám na poslední díl série :) Série se mi líbí, ale je na mě trochu moc zamotaná :) Takže to není vyloženě srdcovka, ale ráda si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zamotaná je, ale to podle mě k Říši divů prostě patří. Já ji mám ráda moc, ale naprosto chápu, že někomu nesedí :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)