28. ledna 2016

čtvrtek, ledna 28, 2016
10 komentářů štítky
Jsem tu s dalším článkem do rubriky Top 5. Tentokrát jsem si zvolila pořadí svých nejoblíbenějších knižních žánrů. Nad tímto žebříčkem jsem přemýšlela strašně dlouho, protože když se řekne nejoblíbenější žánr, napadne mě okamžitě jen jeden. Musela jsem se proto zadívat do své knihovny a pořádně zapřemýšlet, jaké další žánry to tam vlastně mám, abych zvládne sestavit pořadí. Nakonec se mi to ale nějak povedlo a tady je výsledek. :)


zdroj
Pátý nejlepší žánr
Na páté místo jsem umístila krimi. Knihy s kriminální zápletkou, které se soustředí na policejní vyšetřování, zločiny a detektivy, mě vždycky bavily a vůbec se za to nestydím. V dnešní době nejsou detektivky zrovna populární a kouká se na ně skrz prsty, čemuž tak úplně nerozumím, ale je mi to fuk. Ať si každý čte, co chce. Já mám krimi ráda a budu ho číst dál, ať lidi říkají cokoliv.
zdroj
Čtvrtý nejlepší žánr
Na čtvrté místo jsem se rozhodla posadit young adult. Tento žánr je oblíbený hlavně mezi teenagery, a jak lidi stárnou, stále víc a víc se uchylují k dospělejší tvorbě, než k naivním young adultkám. Mně bude za chvíli dvacet, ale zatím nepociťuju, že by mi knihy z tohoto žánru začínaly lézt krkem. Užívám si je, baví mě, a hodlám je číst tak dlouho, dokud na ně nebudu moc stará i já.



zdroj
Třetí nejlepší žánr
Na třetím místě u mě budou stát dystopie. Ty většinou patří zároveň pod křídla young adult, takže je logické, že mám ráda i je. Dystopie mi fakt sedí, baví mě pročítat se tolika různými nápady pro potencionální budoucnost světa. Líbí se mi, jak je každý dystopický svět úplně jiný. Jsem zvědavá, jak dlouho se tento žánr ještě udrží v popředí, a kolik nových nápadů ještě vznikne.
zdroj
Druhý nejlepší žánr 
Druhé místo jsem udělila thrillerům. Ty jdou ruku v ruce s kriminálkami, ale v thrillerech nemusí být nutně policisté nebo detektivové. Jde zkrátka o mrazivé příběhy s pořádnou dávkou napětí a akce, což miluju na všechny způsoby. Proto je mám taky radši než typické detektivky.
zdroj
Nejlepší žánr
No a teď už jdeme do finále. Nejvyšší stupeň jsem darovala fantasy. Kdo na můj blog chodí aspoň trochu pravidelně, nebo mě zná osobně, musel první místo uhodnout okamžitě. Jsem prostě fantasy nadšenec. Miluju to typické fantasy s elfy, draky a trpaslíky, ale zároveň si užívám i jednotlivé podžánry v podobě urban fantasy a tak podobně. Tenhle žánr je zkrátka přesně pro mě. :3


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



10 komentářů:

  1. Super článek :D Tahle topka mě fakt nenapadla :D Nejspíš bych měla stejné žánry, akorát trošku jinak seřazené... no nevím, musela bych se zamyslet :D. Ale fantasy by bylo první, to už vím teď :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně už nápady do Top 5 docházejí :D Ještě jich pár v zásobě mám, ale potřebuju někde nasát inspiraci :D

      Vymazat
  2. Můj nejoblíbenější žánr je klasická literatura :) :D Moc se mi tento nápad líbí :)
    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já klasické literatuře moc nefandím :D Mám radši moderní díla, ale už to nemám tak jako dřív, kdy jsem klasiku vyloženě nenáviděla. Teď si sem tam něco z klasiky přečtu a dokonce i dobrovolně, ale pořád nejsem žádný fanda. Ale je super, že se v dnešní době ještě najde někdo, koho to baví :)

      Vymazat
  3. Mám to úplně stejné,až teda na pořadí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jednoznačně u mě vede fantasy! Ve zbylých žánrech se částečně také shodneme, jen já nejsem příliš fanynkou young adult :)
    http://fiamorisrunning.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím jo, ale nevěřím tomu, že mě bude bavit napořád :D Jednoho dne z toho budu muset vyrůst.

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)