30. září 2015

Název: Kráska a zvíře - Pomsta
Autor: Nancy Holder
Žánr: Fantasy
Díl: Kráska a zvíře #1
Počet stran: 312
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Baronet

Anotace: Jako mladistvé zachránil Catherine Chandlerové život tajemný cizinec, který má schopnost se proměnit v divokého tvora. O devět let později, již jako policejní detektiv, Catherine odhalí jeho identitu. Vincent ji přitahuje a postupem času se spolu sblíží, ale Catherine ví, že jejich vztah musí přede všemi tajit, protože je pro oba nebezpečný. Během záhadného výpadku proudu v New Yorku dojde k únosu Angela DeMarca, syna jedné z nejvlivnějších místních rodin. Catherine začne na případu pracovat se svou kolegyní, Tess Vargasovou, a vzápětí se doslechnou o další hledané osobě – otec Cat zmizel ze své vězeňské cely na Rikers Islandu. Vincent se ze všech sil snaží Cat pomoci, ale jak napětí narůstá, pár uvízne v pasti, z níž vede jediná cesta ven. Oba se musí postavit minulosti a dokázat sílu své lásky.

Recenze: 
Kráska a zvíře je nová série americké spisovatelky Nancy Holderové podle stejnojmenného seriálu (Beauty and the beast). Knížky seriál doplňují scénami a příběhy, které se v seriálu nestaly, takže pokud by se někomu do knížek nechtělo z toho důvodu, že přeci zná seriál, tak je to zbytečná výmluva, protože knihy mapují „meziseriálové“ situace, které seriálomaniak rozhodně nezná.

První díl s podtitulem Pomsta mapuje případ únosu dvacetiletého Angela DeMarca, jediného syna mafiánského bosse, který byl unesen během obrovského výpadku elektřiny v celém New Yorku. Hlavní hrdinka Catherine dostane spolu se svou parťačkou Tess únos na starost a musí vyřešit opravdu zamotaný případ plný zmizení, vražd, korupce a zrad.

A aby toho na Cat nebylo náhodou málo, během výpadku utekl ze své vězeňské cely její
zdroj
otec, který se už v minulosti pokusil zavraždit jejího přítele Vincenta, aby svou dceru před ním chránil. Cat ihned začne vyšetřovat vnitřní oddělení s podezřením, že má v jeho útěku prsty, a naše detektivka neví, kam dřív skočit. Má se jako první snažit očistit své jméno, najít Angela, pustit se za svým otcem, aby ho znovu dopadla, nebo hlídat Vincenta, aby se za jejím otcem nevrhnul sám na vlastní pěst?


Knížku jsem si vybrala z toho důvodu, že jsem v minulosti sledovala seriál, ale protože jsem toho sledovala už hodně a neměla jsem tolik času, musela jsem nějaké seriály vyřadit a Kráska a zvíře byla právě mezi nimi. Protože jsem ale viděla téměř celou první řadu, myslela jsem si, že jsem dostatečně obeznámená s příběhem, abych s knížkou neměla problém. Bohužel se tak nestalo, protože je celá kniha protkaná informacemi z druhé (možná i třetí) série, takže jsem byla dost často mimo a netušila, o co jde a kdo jsou všechny ty neznámé postavy.

Časem jsem se ale v knize zorientovala, protože autorka seriálové informace zopakovala i ve svém díle, takže se do knihy určitě můžou pustit i neznalci seriálu, ale ti, kteří seriál znají, budou mít bezpochyby velkou výhodu.

Co se týče samotného příběhu, líbil se mi hlavním případ, na který byla kniha zaměřená, protože byl opravdu zamotaný a protkaný různými nitkami ze všech stran, což mi vyhovovalo, protože nemám ráda, když hned na začátku dohlédnu až na konec.

Knihu nakonec hodnotím úplně stejně jako seriál – ráda jsem si ji přečetla, ale zároveň to nebylo nic extra, z čeho bych si sedla na zadek. Na další díly, které brzy vydá nakladatelství Baronet, se s největší pravděpodobností podívám, abych věděla, jak příběh Catherine a Vincenta bude pokračovat, ale jinak nemám potřebu se ke knihám vracet někdy v budoucnu.

Úryvek:
Vincent vystoupil ze stínů natolik do světla, aby ho Cat poznala. Měl na sobě svůj kabát a kšiltovku, a když viděl, že Tess a Cat drží v rukou zbraně, řekl: „To jsem jen já.“
Vincente.“ Catherine vrátila zbraň do pouzdra a přešla pod římsu budovy, aby se schovala před sněhem. Tess se přidala. „Co děláš? Je bílý den!“
„Ani ne,“ pousmál se Vincent. „Slunce moc nesvítí. Většinou sněží.“ Pak jeho úsměv zmizel. „Džejtý mi pověděl o té nahrávce z bezpečností kamery v Rikers. O tom, jak tě do toho chce někdo namočit.“
„A ty jsi mě vystopoval až sem.“
Pokrčil rameny. Našel bych tě, i kdybys šla na konec světa. Odpověděl: „Vím, vždycky jsi mi říkala, že nechceš, aby tě někdo ochraňoval. Ale myslím, že teď pracujeme na případu. Společně. A musím své parťačce krýt záda.“ Podíval se na ni, zda jeho slova schvaluje, a uviděl přes její rameno, že Tess přikyvuje.
„Naprosto souhlasím,“ řekla Tess. „Tohle případ se komplikuje.“


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihcentrum
 Knihu si můžete pořídit v jejich e-shopu.
http://www.knihcentrum.cz/


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Knihu si chci určitě přečíst, ale prvně tedy spíše mrknu na seriál :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to nutnost, ale za sebe to určitě doporučuju :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)