Autor: M. T. Mayar
Žánr: Romance pro ženy
Díl: HB #1
Počet stran: 288
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Fantom Print

Anotace: Hot Boys si říká skupina striptérů, kteří pravidelně přivádějí do varu návštěvnice nočního klubu Red Wolf. Jedním z nich je Chris, přitažlivý muž krátce po třicítce, který začíná být dosavadním životem unavený a uvažuje o konci striptérské kariéry.
Na jednom představení poznává fotografku Taru, která drze odolává jeho šarmu a vypracované postavě. Provokuje ho a dráždí a Chrise to k ní přes počáteční antipatii silně táhne. Snaží se ji získat, ale Tara se jakémukoliv sblížení brání. Ona jediná totiž ví, že v jejím životě je temný stín, kterému se snaží uniknout. Někdo natolik nebezpečný, že se obává o svůj život, i všech, kteří jsou jí blízcí…

Hot boys svým žánrem nebo stylem psaní rozhodně nepatří mezi knihy, které normálně čtu, takže nebýt náhody pravděpodobně bych o této knížce nevěděla. Osud tomu ale chtěl, že jsem autorku M. T. Majar poznala na přispěvatelském webu bez-hranic, kam psávala povídky, než je začala vydávat knižně. Díky tomu jsem věděla, co od ní můžu čekat, a po knize jsem sáhla bez zaváhání. A rozhodně nelituju.

Čím je tahle knížka tak zvláštní? Je psaná z pohledu chlapa. To by ještě nebylo nic tak divného, takových je spoustu, kdyby tu knihu ovšem nenapsala žena. A rozhodně z hlavní mužské postavy neudělala nějakou přecitlivělou babu, jak by mohl někdo předpokládat. M. T. Majar se při psaní nebála vůbec ničeho. Dopodrobna popisovala mužský pohled v podstatě na všechno (včetně žen a sexu). Při čtení jsem kulila oči a nedokázala uvěřit tomu, že tohle vážně napsala žena, takže mě i napadaly myšlenky, že autorka není z naší planety.

Po dočtení jsem byla přesvědčená o tom, že se jí popsat chlapské uvažování vážně neskutečně podařilo, ale předpokládala jsem, že chlap by se mnou nesouhlasil. Jenže pak jsem si přečetla několik recenzí, které napsali muži po té, co je ke čtení přinutily jejich přítelkyně. A světe div se, i oni tvrdí, že to autorka napsala pravdivě a že nechápou, jak k tomu přišla, protože oni by ženské uvažování popsat nedokázali. Pokud si tedy některá dáma přeje nahlédnout do chlapského uvažování a Hot boys si ještě nepřečetla, rozhodně doporučuju!

Vzhledem k tomu, že je kniha psaná z pohledu Chrise, který je kromě toho, že je chlap, ještě striptér, připadala jsem si jako kouzelník, když jsem v řádcích našla nějaké spisovné slovo. Ale abych byla upřímná, vůbec mě to nerušilo. Asi bych si spíš chtěla vytrhat vlasy, kdyby ta naše striptérská banda mluvila jako po vystudování Harvardu. Jejich slovník k nim zkrátka patřil. Včetně veškerých vulgarismů a sprostých slov.

V mém okolí se ale našli i lidé, kteří to nepřekousli. Moje máma sprostá slova ráda nemá, ale i tak knížku slupla na posezení, protože si to Chris zkrátka žádal. Proto jsem se odhodlala knížku doporučit i tetě, která je na tom podobně jako máma. Ta mi ovšem Hotíky vrátila hned po první stránce s tím, že tohle tedy přečíst nezvládne. Takže to určitě není kniha pro každého. Pokud vám ale sprostá slova nevadí a jste ochotni skousnout nespisovnou češtinu, hurá do toho!

Já byla s příběhem vskutku spokojená. Hlavně proto, že se nejedná jen o erotický román pro ženy, jak se ze začátku jeví. V druhé polovině příběhu totiž přichází na řadu hlavní hrdinka Tara, která utíká před svou minulostí, která ji právě dohnala. A mně se to vážně líbilo! Jsem obrovským milovníkem akčních scén, ať už knižních nebo filmových, takže jsem při čtení bojovala s nutkáním nadšeně poskakovat po pokoji.

Co mě ale potěšilo nejvíc, byl otevřený konec. Ten já sice nesnáším, ale to pouze v případech, kdy už autor nepočítá s pokračováním. M. T. Majar se ale na druhý díl, který bude zaměřený na Chrisova mladšího bratra Aidana, v budoucnu chystá a její zakončení knihy mě vážně navnadilo. Už se nemůžu dočkat!

Je to klasika, každej to zná a ženský se poserou!"
Ale tady nejde jen o ženský, bože, někdo to bude hodnotit."
No a co? I v tý porotě budou snad ženský. Ježiš. Každá z toho vlhne, rozumíš. Stačí první tóny a půjdou do vrtule, to je jasný jak facka!"
Hele, a tu zvedačku budeš dělat s kým jako?"
Dennis seděl vedle mě a kousal se do rtu. Zbytečně. Kromě evidentně vysílenýho Ottise jsme se tlemili všichni.
Kurva už! Řekl jsem remix, ne? Mash-up. Poslouchá mě tady někdo? Prostě sestřih těch nejlepších melodií, jasný?"
Jasně, bejby! Ty nebudeš sedět v koutě!" Znovu jsme se rozchechtali, dneska už poněkolikátý.
Do prdele, sklapni, Dennisi!" Seth stál s rukama v bok a nasranej jako šest čertů se nám snažil vnutit svůj uměleckej záměr.
Sorry, zlato. Já jsem celej hyn z představy, že s tebou budu muset tančit mambo."
Frankie si vrazil pěst do pusy a zakousl se, aby neřval nahlas. Seth vztekle zamával prostředníčkem a otočil se. Dennis popadl Jamieho za ruku, zabodl dva prsty do vzduchu před očima a začali se spolu v objetí houpat. Hvízdal u toho notoricky profláklou melodii.
Ottis je chvíli sledoval, pak se zadíval na Rogera, kterej stál opřenej o pódium. Oba současně zakroutili hlavou.
No, takže jsme si ujasnili, doufám dost jasně," zagestikuloval směrem k Sethovi, že Hřísný tanec fakt ne. Takže co máte dál?"

oficiální stránky M. T. Majar: klik