bez komentáře štítky
Filmový Finnick: Sam Claflin
Jméno: Finnick Odair
Z knih: Vražedná pomsta, Síla vzdoru
Z knižní série: Hunger games
Titul: Vítěž 64. ročníku Hunger Games, Nejmladší vítěz Hunger Games v historii

Finnick Odair je bezpochyby mojí nejoblíbenější postavou z celých Hladových Her. Zamilovala jsem si ho hned v první scéně, kdy nabídl Katniss kostku cukru, která se pro něj později stala typickou. Doteď si pamatuju, jak jsem si při čtení Vražedné pomsty drtila palce, aby to Finnick přežil, i když jsem mu samozřejmě nedávala moc velké naděje, když z arény mohl odejít živý jen jeden člověk a Finnick ze začátku nepatřil k hlavním postavám. To mi ovšem nezabránilo doufat, protože si mě vážně získal a jeho bojové schopnosti nebyly vůbec špatné, takže jsem si troufla modlit se za jeho přežití.
A po celý čas druhého dílu Hunger Games jsem si stále dokola opakovala modlící mantru: Prosím, ať to není záporák, prosím, ať to není záporák. Stejně jako Katniss jsem mu totiž nevěřila a stále jsem čekala, kdy se jejich spojenectví rozpadne a on se obrátí proti ní. Zbožňovala jsem ho, to ano, ale nebyla jsem naivní, takže jsem si uvědomovala hrozící nebezpečí, že nemusí být všechno tak, jak to vypadá.
Myslím, že je více než jasné, že Vražednou pomstu nakonec přežil, z čehož jsem měla nesmírnou radost a v Síle vzdoru jsem o něm už vůbec nepochybovala. A zamilovala jsem si ho ještě víc, když se kvůli kameře otevřel a prozradil na sebe i ty nejniternější detaily, které do té doby dusil v sobě. Díky tomu všem ukázal, že ani zdaleka není tím povrchním narcistickým pávem, za kterého ho všichni měli, a že byl od své první výhry Her pouhou loutkou Kapitolu. V tu chvíli mi ho bylo příšerně líto a nesnášela jsem se za to, že jsem ho ve Vražedné pomstě podezírala z nekalostí.
Co se mi na Finnickovi hodně líbilo, byl jeho vztah s napůl šílenou Annie z jeho domoviny. V tu ránu jsem zkrátka věděla, že není možné, aby byl Finnick přestrojený záporák, když je zamilovaný do obyčejné bláznivky, zatímco by mohl mít každou ženu, na kterou by ukázal. Čím si mě ovšem získal úplně nejvíc, byl jeho přátelský vztah s Katniss a jejich vzájemná důvěra a podpora, kterou si mezi sebou během třetího dílu postupně vybudovali.
Doteď jsem autorce neodpustila, jaký Finnickovi připravila konec, ale s tím bohužel nic nenadělám. Kéž bych ale mohla…

„Dáš si kostku cukru? Měly by být pro koně, ale komu na tom sejde? Koně tu budou ještě roky, zatímco ty a já… no, zkrátka pokud se před námi objeví něco sladkého, měli bychom se po tom radši vrhnout.“

„Klika, že jsme spojenci, co?“

„Mags tu nemohu nechat. Je to jeden z mála lidí, kteří mě mají opravdu rádi.“