17. července 2015

pátek, července 17, 2015
6 komentářů štítky
Na blogu Knižního světa jsem narazila na jeden obzvlášť pěkný projekt s názvem Top 5 a rozhodla jsem se, že se ho taky zúčastním. Blog, který byl této topky tvůrcem, už je bohužel zrušený, takže nemůžu následovat jeho pořadí, ale jsem si jistá, že si dokážu nějaké ty topky vymyslet i sama, takže to nevadí. Rozhodla jsem se ale začít topkou,  která je všeobecně známá, a to jsou moje Nejlepší knižní série.




zdroj
Pátá nejlepší série
Své nejoblíbenější série jsem měla vymyšlené dávno, ale dost dlouho jsem přemýšlela nad tím, jaké jim dám pořadí. Nakonec jsem to ale nějak sestavila a na páté místo umístila sérii od mé nejmilovanější české autorky Kateřiny Petrusové – Bavettovi. Tyto mafiánské příběhy, ve kterých nechybí akce, romantika a hlavně humor, opravdu zbožňuju. První díl jsem četla už alespoň pětkrát a jsem si jistá, že si celou sérii zase někdy přečtu. Katka je pro mě opravdu taková česká srdcovka.

zdroj
Čtvrtá nejlepší série 
Na čtvrté místo jsem se rozhodla posadit dvě série a to proto, že jsou ze stejného světa, od stejného autora a navazují na sebe, takže jsem se opravdu nedokázala rozhodnout a jednu z nich ignorovat. Jsou to série Percy Jackson a Bohové Olympu od Ricka Riordana. Všechny knihy jsem četla docela nedávno, ale byla to pro mě láska na první pohled. Z Bohů Olympu mi chybí přečíst ještě poslední dva díly, ale v žádném případě si nemyslím, že by mě nějak zklamaly, abych je do Topky nezařadila.




zdroj
Třetí nejlepší série
Na třetím místě u mě budou stát asi Nástroje smrti od Cassandry Clare. Kdyby Cassandra skončila původní trilogií, jak to měla v plánu, nejspíš bych tuto sérii posunula ještě výš, protože svět Lovců stínů si mě získal vážně okamžitě. Když se ovšem Cassandra rozhodla pokračovat dalšími třemi díly, bylo poznat, že se to zkrátka snaží natáhnout a ještě na tom něco vydělat, protože pro mě bylo pokračování spíše zklamáním. Poslední – šestý díl je prý zase skvělý, ale k tomu jsem se zatím ještě nedostala. Každopádně plánuju dát si re-reading této série kvůli blížícímu se seriálu, abych si knihy zase osvěžila, a postupně se k té šestce dopracuju :)


zdroj
Druhá nejlepší série
Po dlouhém přemýšlení a neustálém přehazování pozic jsem se druhé místo rozhodla udělit Vampýrské akademii od Richelle Mead, kterou jsem sice četla už před spoustou let, takže si nemůžu být jistá, jestli by se mi tak moc líbila i dnes, ale mám ji v paměti jako naprosto skvostné dílo. Vím, že jsem si tuto sérii vážně strašně dlouho nechtěla přečíst, i když mi ji všichni doporučovali, protože to bylo zrovna v té době, kdy byli všichni zbláznění do Stmívání, které mi ovšem lezlo pořádně krkem a tím pádem jsem byla na upíry tak trochu zasedlá. Nakonec jsem se ale (naštěstí!) nechala zviklat a všech šest dílů během jednoho měsíce přečetla. Nedávno jsem si je dokonce i koupila domů, takže v nejbližší době taky dojde na re-reading a psaní recenzí.


zdroj
Nejlepší série
První místo je jediné, které jsem měla obsazené hned a nemusela jsem nad ním vůbec přemýšlet. Nejvyšší stupeň v tomto žebříčku u mě zkrátka patří Hunger Games od Suzanne Collins. Své prvenství si drží už pár let a jsem si jistá, že ještě nějakou tu dobu bude. Tuto dystopii opravdu miluju a to i přesto, že mě poslední díl trošičku zklamal a autorka mě naštvala zabitím několika mých oblíbených postav. I s ohledem na to je ale Hunger Games moje top!


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



6 komentářů:

  1. Skvělý výběr top 5 :) Máme to podobné :) Percy, VA a Hunger Games taky patří mezi mé nejoblíbenější série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :) Já jsem fakt neměla problém říct, jaké série jsou moje oblíbené, spíš jsem měla problém posadit je na nějakou pozici :D

      Vymazat
  2. Mě teda Bavettovi nechytli tak, jako většinu ostatních, nicméně hezké počtení to bylo. :) Nástroje smrti bych si fakt chtěla přečíst, ale bohužel jsem se k nim stále nedostala. :( VA mě upřímně vůbec nebavila. :D
    Ovšem Hunger Games prostě taky miluji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zálěží na vkusu každého, že :D Já Bavettovi vážně miluju a VA se mi před těmi x lety taky strašně moc líbila. Uvidím, co na ni budu říkat při dalším čtení, ale upřímně věřím, že se mi bude líbit i dnes :)

      Vymazat
  3. Bavettovi a Hunger games také patří k mým top, jen doufám, že Katka Petrusová brzy napíš nějaké pokračování Bavettových, už mi ta jejich rodinka celkem chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na křestu Pekáče buchet říkala, že má v hlavě další knihu, která by se soustředila na Kevina Palbotta, takže se modlím, aby se k němu dostala co nejdřív, protože mi Bavettovi taky strašně moc chybí :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)