21. srpna 2017

pondělí, srpna 21, 2017
5 komentářů štítky

Články a fotkami vysněných čtecích koutků se to teď na knižních blozích jen hemží. Já jsem odolávala dlouho, ale nakonec jsem se nechala taky strhnout a teď jsem tu. :)

Zpočátku jsem si myslela, že na vytvoření tohohle článku nebude nic těžkého, ale jakmile jsem se pustila do hledání té správné knihovny a správného čtecího křesla, byla jsem naprosto ztracená. A věřím, že jsem nebyla jediná. Každý knihomol touží po svém vlastním čtecím koutku (nejlépe rovnou čtecí místnosti, že? :D), ale vybrat to pravé vybavení už není jen tak…

Jako první jsem se pustila do hledání knihovny. Na úvod se přiznám, že jsem naprosto zamilovaná do všech těch moderních knihoven, které mají ty skvělé, originální tvary a barvy, ale pro knihomola-křečka, co syslí jednu knihu za druhou, jsou bohužel zcela nepoužitelné, protože se toho do nich moc nevejde. Takže i když se mi moc líbí, automaticky jsem je z výběru vyškrtla. Stejně tak knihovny malých velikostí. U mě totiž neexistuje jiná možnost než se poohlížet po obrech. Do žádné jiné než velké knihovny bych totiž všechny svoje knížky nenaskládala a navíc jsem odjakživa toužila mít doma obrovskou knihovnu, co mi zabere klidně i celou stěnu.

Nakonec jsem se proto rozhodla pro knihovnu Billy, která je jednou z největších, kterou jsem v obchodě Biano našla. A i když je svým tvarem spíš klasická, musím říct, že se mi opravdu moc a moc líbí.

Už teď vidím, jak si do ní vystavuju všechny svoje milované série, kterým vždycky hledám co možná nejlepší místo, kde na ně krásně uvidím. Většina mých nejoblíbenějších knih má navíc i nádherné obálky, které se v knihovně vždycky skvěle vyjímají – třeba hexalogie Nástroje smrti, pentalogie Selekce, trilogie Šepotání nebo aktuálně moje nejoblíbenější série ze všech – Skleněný trůn. A když už jsme u toho Skleněného trůnu, za měsíc vychází jeho již pátý díl Říše bouří, na který se samým nadšením třesu už hezkou řádku měsíců a v knihkupectví Martinus si ho můžete přeobjednat!

A když už jsem měla tu správnou knihovnu vybranou, přišel čas na pořádný zápas. Protože vybrat to nejlepší čtecí křeslo dá opravdu práci. Nekecám, když řeknu, že jsem ho vybírala asi tři hodiny. Křeslo je pro mě ale ještě důležitějším prvkem čtecího koutku než samotná knihovna, protože zatímco do knihovny ukládám jenom knížky, do křesla se musím poskládat sama, takže jeho hledání dalo opravdu práci.

Od začátku jsem věděla, že to nemůže být obyčejné křeslo, na kterém se dá jenom sedět, protože abych byla upřímná, já vsedě moc často nečtu. Nejčastěji si beru knížku do postele nebo odcházím do obýváku na gauč, abych si mohla lehnout. Pro mě je totiž důležité mít při čtení natažené nohy. A tak jsem velmi rychle odfiltrovala všechna obyčejná křesla a pustila se do honu za tím nejlepším rozkládacím, nebo s taburetem. Po několikahodinovém rozhodování to nakonec vyhrála druhá varianta a já si vybrala kulaté křeslo Aston – s taburetem. Svou barvou se hodí ke knihovně, vzhledově se mi líbí a hlavně si na něj budu moct i lehnout. Takže vítězství! :D

Na závěr bych chtěla poděkovat obchodu Biano.cz a knihkupectví Martinus.cz za uspořádání soutěže.


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



5 komentářů:

  1. Parádní čtecí koutek, tam by se to vážně krásně četlo :) Kdybych měla místo, hned si takové čtenářské doupě udělám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož já mám pokoj taky plný. :D Ale jednou, až budu bydlet ve svém, tak tam rozhodně čtecí koutek bude! :D

      Vymazat
  2. tak ja to mam naopak, ty moderni ruznotvarove knihovny moc nemusim :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jako samozřejmě záleží jak které, nějaké přehnané se mi taky nelíbí, ale většina jo. Jen si rozhodně žádnou takovou nikdy nepořídím, protože jsou pro mě nepoužitelné. :D

      Vymazat
  3. Knihovna vypadá nádherně :) Křeslo a taburet jsou také pěkné, ale asi bych zvolila jinou barvu. Na bílé je všechno vidět :D I když uznávám, že spolu s knihovnou vypadá vážně skvěle :)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)