20. srpna 2015

Název: Syn pekel - V moci démonů
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Syn pekel #2
Počet stran: 272
Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky – nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí.
Schyluje se k velké bitvě o moc a vlkodlak Neran a elfka Liadel se ocitají ve velkém nebezpečí. Liadel se chtějí zmocnit nejen démoni, aby získali zpět svou ztracenou sílu, ale také vůdkyně Temnovlků, aby ji využila pro svůj plán. Podaří se Neranovi uchránit milovanou elfku před temnými silami? Co budou muset obětovat pro to, aby mohli být spolu?



Recenze:
V moci démonů je druhým a posledním dílem fantasy série Syn pekel. Oba díly jsem přečetla během dvou dnů, protože to jsou jednoduché a příjemné příběhy, které se dají slupnout velmi rychle.

Kniha začíná v minulosti, když byl Neran ještě malý a zemřela mu matka. Poté se musel potýkat se svým tyranským otcem, který ho bil a nenáviděl. Slunce nad obzorem vysvitlo až v tu chvíli, kdy si jeho otec našel novou ženu, která měla malého syna Gerrata, který se stal Neranovým milujícím bratrem.

zdroj
Hned po představení Neranova dětství a vysvětlení, proč se svým nevlastním bratrem vydali na vlastní pouť po světě, už se ale kniha vrací přesně tam, kde skončila Vlčí krev – tedy do chvíle, kdy se Gerrat pokouší Nerana zabít, aby se mu pomstil.

Celou knihu pak proto k sobě oba bratři hledají znovu cestu a musím se přiznat, že mě to bavilo. Gerrata jsem sice místy nemohla vystát, ale vždycky si to vylepšil záchranou života někoho, koho mám ráda, takže si u mě pokaždé šplhnul a nakonec se taky zařadil mezi moje oblíbené postavy.

Hlavní náplní příběhu je ovšem bezpochyby síla Liadel. Démoni, kteří před staletí málem zničili svět, byli osvobozeni a chtějí získat Liadel zpátky do svých řad. Jenomže narazili na pořádný problém a to ten, že má Liadel zpátky svou lidskou duši, takže se jí páchání zla příčí a své „bratry“ důrazně odmítá. Kromě démonů ale bojuje i s vůdkyní Temnovlků Aragen, která zjistí, že její temné schopnosti pochází právě od ní, a bude ji chtít využít pro získání ještě větší moci. Liadel se drží, jenomže jak dlouho může vzdorovat takové obrovské síle? Dokáže jí Neran nějak pomoci, teď když už k ní necítí nenávist, ale právě naopak se u něj rodí naprosté opačné city? A je vůbec možné, aby vlkodlak a elfka se strašlivou démonskou mocí byli pár? No uvidí se…

V moci démonů je dle mého názoru nabitější kniha, ve které se neustále něco děje, ale ať se snažím jak chci, první díl se mi líbil o stupeň víc. Ani nevím, z jakého přesně důvodu, ale zkrátka to tak je. Možná na tom bude mít velký podíl Aragen, která byla v této knize snad ještě otravnější a víc na zabití než v té předešlé, a to jsem si myslela, že už to ani víc nejde. A bohužel pro mě jí dala Míša Burdová ještě větší prostor než minule, z čehož jsem rozhodně nebyla nadšená. Tuhle Temnovlčici zkrátka nesnáším!

I přesto, že je druhý díl podle mě slabší než ten první, opět knihu považuju za skvělou jednoduchou oddechovku, ze které musí být tak třináctileté děti naprosto nadšené. Mně už nějakou tu dobu třináct opravdu není, ale i tak jsem si čtení užila, protože když máte na paměti, že tato kniha je zkrátka pro mladší čtenáře, nemůže se vám příběh nelíbit. Míša Burdová mě proto touto svou sérií přesvědčila, že se podívám na zoubek i její další tvorbě.

Úryvek:
Neran si všiml, že Liadel na břehu je obklíčená. Bělovlasá Siréna se k ní čím dál víc přibližovala. „Měla bys ten dárek použít, dokud je čas.“
„Proč bych to dělala?“ zavrčela Liadel.
„Četla jsem za bouře budoucnost z blesků. A viděla jsem tvůj osud. Ty tenhle svět zničíš.“
„Lhářko.“
„Stane se to. Jsi k tomu předurčená. Vždyť víš, v ničení je tvá síla.“
„Ne!“ vykřikla Liadel a udeřila Sirénu holí. Následující bleskovou ranou praštila další dvě, ale třetí ji popadla za vlasy a škubla jí dozadu. Liadel padla na kolena, ale podařilo se jí přitom holí podrazit Siréně nohy. Tentokrát ji za vlasy čapla ta bělovlasá. Přinutila ji vstát a obličej jí sevřela v prstech. Liadel si všimla, že mezi nimi má blány a podél páteře jí vyrůstají drobné černé ostny. Podle některých legend byly napuštěné jedem.
„Bude lepší, když to skončím já,“ řekla Siréna. „Jsi příliš nebezpečná.“


 Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Moc si toho vážím!


Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



0 komentářů:

Okomentovat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)