29. srpna 2015

sobota, srpna 29, 2015
4 komentáře štítky

Za chvíli je tu zase škola, což je perfektní čas na vyplnění Školního knižního TAGu, který jsem našla u mé jmenovkyně Adelle. Musím říct, že mě jeho vyplňování opravdu bavilo.

1) Čteš si knížky o přestávce ve škole?
Téměř pořád. Knížku tahám do školy opravdu každý den, a pokud zrovna nepíšeme nějakou písemku, na kterou si o přestávce ještě opakuju, vždycky čtu. Je pravda, že toho za těch deset minut zrovna moc nepřečtu, ale i pár stránek se počítá, ne? Čtení ve škole ovšem přináší i nějaké ty nevýhody, což určitě každý knihomol zná. Například to, že se mě každý, kdo mě vidí skloněnou nad knížkou, ptá, co to zrovna čtu, a následují otázky, o čem to je, a jestli je to dobrý. To je potom pěkná zdržovačka, že?

2) Na jakou knížku byl tvůj první referát?
Absolutně si nepamatuju, jestli jsem dělala nějaký referát na knížku na prvním stupni základky, ale řekla bych, že spíš ne. Na druhý stupeň jsem tam už nechodila a přešla na osmileté gymnázium, kde jsou referáty na povinnou četbu na denním pořádku. Doteď si pamatuju, jak jsem před lety dostala za úkol přečíst Antigonu od Sofokla a pak ji představit třídě. V tom věku jsem knize absolutně nerozumněla, pochopila jsem ji až nedávno, kdy jsem si ji četla znovu.

3) Jakou jsi dostala známku?
Jistá si tím rozhodně nejsem, ale nejspíš jedničku. Na začátku nám třídní z referátů dávala jedině jedničky. Až před pár lety se rozhodla trochu přitvrdit, takže teď rozdává z referátů klidně i trojky. Já ale měla pokaždé jedničku, protože na rozdíl od jistých lidí ve třídě, vždycky svou určenou knihu přečtu, takže jsem pak schopná odpovědět i na detailní otázky, které učitelka pokládá, aby se ujistila, že jsme to opravdu četli.

4) Jaké knížky jsi měla ve škole, když jste měli čtenářskou dílnu?
Tohle jsme ve škole v životě neměli a ani nevím, co to je. Vteřinku, jdu googlit… Áha, tak tohle jsme ve škole opravdu neměli a upřímně ani neznám nikoho, kdo by to v jiných školách zažil. Asi to nebude tak běžné, jak autor tohoto tagu předpokládal.

5) Jsi největší knihomol ve třídě?
Bezpochyby. Kluci ze třídy nečtou snad vůbec, pokud vyloženě nemusí, a co se týče holek... Jsou tam takové, které snad v životě knihu neotevřely, ale pak i takové, které určitě čtou. Několika z nich jsem dokonce i půjčovala nějaké knížky domů (třeba Hunger Games). Ale jsem si poměrně jistá, že nikdo z nich nečte tolik jako já, protože já čtu opravdu každý den a většinou je u mě kniha záležitostí maximálně tří dnů – alespoň ve školním roce, o prázdninách nestíhám, což je fakt ironie.

6) Půjčuješ někomu ze třídy knížky?
Vida, na to jsem odpověděla už v minulé otázce, aniž bych si uvědomila, že je tu ta otázka i zvlášť. Takže ano, občas jsem někomu půjčila svoje knížky, hlavně sérii Hunger Games jsem přeposlala asi třem nebo čtyřem holkám. Já sama jsem si jednou vypůjčila od kamarádky knihu Černobílý svět a od jednoho spolužáka i Inheritance, poslední díl Odkazu dračích jezdců, protože si knížku pořídil hned po vydání, zatímco knihovně jim to chvíli trvalo, takže jsem ho poprosila, jestli by mi ji půjčil, až ji dočte sám.

7) Ví o tobě, že tolik čteš?
Jo, ví to. Hlavně proto, že čtu skoro každou přestávku, čehož si zkrátka museli všimnout. O
recenzních výtiscích jsem jim ale neříkala, protože se o tom nerada s někým bavím, ale jak už to tak bývá, stejně to prasklo. Aneb můj mladší bratr neumí držet jazyk za zuby, takže to vykecal mojí třídní, která mě pak s nadšením konfrontovala před celou třídou. Fakt super…

8) Objednávala sis někdy knížku ve škole?
Maximálně učebnice, jinak ne :D

9) Půjčuješ si knížky od spolužáků?
Sakra, zase otázka, na kterou jsem už odpověděla. Ale tak znovu. Od spolužáků jsem si za ty roky půjčila asi jen dvě nebo tři knížky, protože mám dostatek vlastních. Teď už to vlastně nedělám vůbec, protože jsem ráda, že stíhám recenzáky a povinnou četbu. Na další knížky mi pak už nezbýbá čas. Škoda.

10) A co ve školní knihovně?
Dřív jsem školní knihovnu ignorovala, ale od té doby, co je nově zařízená, si tam knihy půjčuju. Však taky teď nastupuju do maturitního ročníku, takže se snažím přečíst toho z klasiky co nejvíc, abych pak měla při přípravě maturitních otázek češtinu z krku. Zrovna teď mi na stole leží asi pět knih ze školní knihovny, které jsem si vzala domů na prázdniny – ještě jsem ani jednu nečetla, takže bych si měla asi pohnout, co? :D

11) Čteš někdy i o hodině?
To záleží na předmětu a učiteli. Loni se našlo pár chvílí, kdy jsem si četla i při hodině, ale mám pocit, že to letos už nepůjde. Skončil mi zeměpis, při kterém jsem četla v podstatě celou dobu, protože nám učitel většinou jen pustil Cestománii, aby nás zabavil, což mě fakt nebavilo, takže jsem si četla. Taky jsem četla při latině, protože jsme měli dost pohodového učitele, kterému šlo hlavně o to, abychom neděli bordel. Latinu teď už ale taky mít nebudu, tak nevím, jestli budu mít šanci při nějakém předmětu číst. Asi spíš ne.