8. srpna 2015

sobota, srpna 08, 2015

Dneska jsem měla náladu na další Tag, a když jsem nějaký hledala, narazila jsem jeden, který se momentálně opravdu hodí. V Knižním doupěti jsem totiž vyčmuchala Prázdninový tag, který by se určitě měl vyplnit právě o prázdninách. Tak jdeme na to :)

1. Čteš o prázdninách více, nebo méně, než přes rok?
Člověk by řekl, že budu o prázdninách číst víc, ale není tomu tak. A fakt mě to štve. Během školního roku čtu každý večer v posteli nebo o přestávkách ve škole, takže toho přečtu hodně, ale teď o prázdninách mám brigádu, kdy přes den nepřečtu nic a večer jsem většinou už tak unavená, že jdu rovnou spát nebo přečtu maximálně pár stránek. Takže prázdniny pro mě knihomolským rájem opravdu nejsou.

2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
Žádnou. Já nemám knihy spojené s časovými úseky nebo ročními obdobími. Klidně budu v létě číst o Vánocích a naopak. Absolutně to neřeším, zkrátka sáhnu po knize, na kterou mám chuť, ať už jsou vedra nebo mrazy. Ale řekla bych, že třeba knížky od Kateřiny Petrusové (S hlavou v oblacích pejru a Pekáč buchet) jsou perfektní vtipné oddychovky někam k vodě. Jsou krátké a slupnete je na posezení jako jednohubku.

3. Kolik jsi schopná/ný si vzít knih na dovolenou?
Nemám žádný určitý počet. Záleží na tom, o jakou dovolenou jde a na jak dlouho. Něco jiného je, když jedu s rodinou na týden třeba k moři, protože tam na čtení tolik času není, takže bych si tam vzala tak dvě a nejspíš bych je obě nepřečetla, a něco jiného pak je čtrnáctidenní tábor, kde jsem jako vedoucí. Na táboře normálně čas sice taky nemám, protože pořád lítám kolem děcek a hrají se hry, ale vedoucí se pak střídají na nočních službách, kdy hlídají tábor a postupně budí děti na noční hlídky, a to pak mám na čtení celou noc, takže tam si těch knih beru víc, protože je během bdění přelousknu.

4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
Nikdy jsem o volnu povinnou četbu nečetla, protože kdo by si tím chtěl kazit prázdniny, že, ale o těchto prázdninách bohužel jo. Příští rok mě čeká maturita a ještě mi chybí pár knížek ze seznamu přečíst, takže se mi válí na stole. Ani jednu jsem zatím neotevřela, ale jakmile mi příští týden skončí brigáda, už se na ně budu muset vrhnout. Alespoň nějaké chci určitě přečíst, protože se plánuju tento rok opravdu snažit a trochu se té škole věnovat (nakolik to budu schopná se svou leností splnit, je ve hvězdách :D)

5. Preferuješ klasické knihy (papírové), nebo e-knihy (elektronické knihy)?
Rozhodně, ale rozhodně papírové! Čtečku na e-booky mám, protože mi ji pořídili rodiče, a i jsem v ní pár knížek četla, ale absolutně mi nevyhovuje. Mám ráda pod prsty stránky, kterými můžu otáčet, jak chci, mám ráda, že mám všechny své knížky vystavené v knihovně, kde se nimi můžu chlubit, a hlavně mě hmotné knihy opravdu hodně baví. Ve čtečce mě to právě naopak vůbec nebaví. Nevím, čím to je, ale zkrátka když čtu knihu, kterou mám jen v obrazovce, je to pro mě nuda, i kdyby šlo o nějaké super akční dílo, které bych si normálně zamilovala. Takže e-booky jsem už dávno vzdala a vyhýbám se jim.

6. Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?
Všechny :D Teda všechny, které se mi líbily. Miluju knihy a miluju filmy, takže mám opravdu ráda, když se tyhle dvě věci propojí. Ale abych řekla něco konkrétního, tak bych byla třeba moc ráda, kdyby někdo zkusil znovu natočit Eragona, protože Odkaz dračích jezdců je úžasná série s perfektními knihami, ale film dopadl teda opravdu žalostně. Pokud by to tedy zkusil ještě někdo jiný a tentokrát to bylo v konečném výsledku lepší, byla bych opravdu šťastná :)

7. Kdyby jsi měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?
Ehm, skoro všichni? Ne? No tak né, no. Pokud bych si musela vybrat jen jednu postavu, zvolila bych Jace Waylanda ze série Nástroje smrti. Možná na tom má svůj podíl fakt, že si aktuálně dávám re-reading, takže se do něj zas a znovu zamilovávám, ale to nevadí. Zkrátka bych v tuhle chvíli volila jeho. Chtěla bych, aby mě provedl po Institutu a ukázal mi ten překrásný skleník s naprosto neznámými květinami. Já sice nejsem kdovíjaký fanda kytek, ale ten skleník mě láká :) A taky bych po něm určitě chtěla, aby mi zahrál něco na klavír, a zavedl mě do zbrojnice, abych si mohla prohlédnout všechny zbraně lovců stínů na vlastní oči.

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
Zase se budu opakovat, ale zvolím Idris z Nástrojů smrti. Tajemná domovská země všech lovců stínů, o které žádní obyčejní lidé nemají ani ponětí. Strašně ráda bych viděla skleněné veže, katedrály a fontány. Ježíši, jak já bych to chtěla spatřit! Doufám, že seriál Shadowhunters bude mít úspěch, aby se dostali až ke zfilmování třetí knihy a já mohla Skleněné město vidět aspoň takhle.