22. května 2017

Název: O obrovské hrušce
Žánr: Pro děti
Počet stran: 104
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Ella & Max

Kocourek Macík a slon Sebastián z přímořského městečka Sluníčkova nevěří svým vlastním očím: na zahradě jim v noci vyrostla obrovská hruška. Skutečný zázrak přírody! Zázrak…, až na to, že jim téměř povalila domek. Co s ní? „Vydlabeme dužinu a odvezeme ji pryč,“ rozhodnou se Macík se Sebastiánem. To je nápad! Přívěs s hruškou se však nešťastnou náhodou dává do pohybu. Nejprve pomalu, pak rychleji a ještě rychleji z kopce dolů, a …cááák! Hruška s ohlušujícím šplouchnutím padá do moře s Macíkem, Sebastiánem a profesorem Glukózou uvnitř. A tady začíná Macíkova a Sebastiánova neuvěřitelná cesta za Tajemným ostrovem, cesta plná dobrodružství….

Vítejte ve Sluníčkově, obyčejném přímořském městečku, kde se většinou nic vzrušujícího neděje. Poslední neobyčejná událost, co se u nich udála, se stala před více jak rokem, když z ničeho nic beze stopy zmizel jejich starosta. Město od té doby vede věčně naštvaný místostarosta Hvizd, který moc rád rozhoduje a tak dělá ve městečku jednu změnu za druhou – a nutno říct že k horšímu. Ale obyvatelé Sluníčkova mají rádi svůj klid, tak si ho nijak zvlášť nevšímají a jdou si po svém.

Všechno se ale změní ve chvíli, kdy Macík se Sebastiánem, dva spolubydlící, co bydlí v tom nejvýše postaveném domečku ve městě, naleznou ve vodě lahev se vzkazem a zvláštním semínkem. Vzkaz je rozmočený a ne dobře čitelný, ale Macík se Sebastianem stejně rozluští, že jim ho nejspíš poslal bývalý starost Sluníčkova Bart. Zmínil se jim o Tajemném ostrově, kde teď žije, a požádal je o zasazení semínka, které jim prý pomůže všechno pochopit. A tak taky udělali.

Ze semínka přes noc vyrostla obrovská hruška, ještě větší než jejich dům, který jim svým růstem skoro úplně zničila. Ve městě se okamžitě zdvihne pozdvižení a z obří hrušky se stane pořádná senzace. Jenže vinou několika událostí nakonec dojde k tomu, že hruška spadne do vody s Macíkem i Sebastianem uvnitř a už je unáší na rozlehlé moře. A přesně takhle začíná jejich dobrodružná výprava za Tajemným ostrovem…

Knížka O obrovské hrušce v sobě ukrývá střípky hned z několika různých pohádek či příběhů, takže by se mohlo zdát, že je tak trochu poslepovaná ze všeho možného, ale protože je v dnešní době už skoro nemožné přijít s něčím, co ještě nikdo předtím nenapsal, vůbec to neberu jako mínus. Autor to totiž poskládal velice šikovně a přidal i několik vlastních prvků, takže v konečném výsledku kniha vlastně působí originálně, i když se to tak na první pohled nemusí zdát.

Asi se nedokážu moc vžít do kůže současných dětí, pro které je kniha určená, ale věřím, že kdyby se mi kniha dostala v dětství do rukou, moc bych si ji užila. Bavila mě totiž i teď. Ten příběh má naprosto všechno, po čem děti v příbězích touží (nebo alespoň za mě toužily) – pořádné dobrodružství, záporáka, chytré a vynalézavé hlavní hrdiny, trochu toho tajemství, mořského draka a dokonce i piráty. Zkrátka ideální čtení pro děti od čtyř až přibližně do desíti let. Ale věřím, že by mohla zabavit i starší jedince.

Já jsem měla knihu přečtenou asi za půl hodiny, ale předpokládám, že menším dětem by to trvalo mnohem déle. Proto O obrovské hrušce považuju za knihu, co se bude dětem číst na pokračování, protože neznám moc dnešních dětí, které by udržely tak dlouho pozornost. Ale pokud příběh do té doby, než budou v knize zase pokračovat, nezapomenou, může být jedině dobře, když je kniha zabaví na více dní než jiné dětské knížky. A jak už je u dětských knih zvykem, příběh je doplněn spoustou ilustrací, které jsou jako obvykle opravdu nádherné. Děti si díky nim celý děj mnohem lépe představí, protože je na obrázcích zachyceno téměř všechno a věřím, že je některé ilustrace i pěkně pobaví. Knížka sama o sobě i její zpracování se mi opravdu moc líbily a moje mamka si ji ihned odnesla do školky, kde pracuje. Určitě se bude dětem zamlouvat.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji společnosti Presco Group.
Knihu si můžete zakoupit v jejich e-shopu.