Název: Daruj mi křídla
Žánr: Romance
Počet stran: 550
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: E-knihy jedou

Anotace: Aiden je zcela spokojený se svou samotou, ve které mu nikdo nenarušuje jeho klid a stereotypy. Pokud něco vážně nesnáší, pak změny, lidi a svého otce.
Brian Scott je mladý, bezstarostný, miluje společnost a neumí dodržovat řád. A právě byl povýšen na zástupce ředitele obchodního oddělení, Aidena Cartera. Po prvním dni Brian už chápe, že varování kolegů nebyla jen prázdnými slovy a že sdílení kanceláře s novým nadřízeným bude ještě větší výzvou, než si dokázal představit.

Aiden Carter je pesimistický a zásadový muž ve středních letech. Už několik let žije sám, na každou minutu svého života má vytvořené rituály a vůbec mu nevadí žít ve stereotypu – on to má právě naopak moc rád. Změny nenávidí, nejdůležitější je pro něj jeho práce, pro kterou žije i dýchá, a na své podřízené je opravdu drsný, až z něj občas mají strach. A když se ředitelka firmy, pro kterou pracuje, rozhodne nasadit mu do kanceláře nového spolupracovníka, který by měl Aidenovi pomáhat a učit se od něj, dusno na pracovišti se ještě prohloubí.

Brian Scott je totiž Aidenův pravý opak. Je mladý, usměvavý, na svět kouká s optimismem a nadhledem a změny bere jako součást života. S ničím si moc nedělá starosti, miluje společnost a zkrátka si umí užívat života. A na rozdíl od ostatních kolegů se Cartera nebojí. Takže když se mu jeho nový nadřízený rozhodne udělat ze života peklo v naději, že to Brian vzdá a z firmy odejde, dost se přepočítal. Brian je totiž rozhodnutý nad tím protivným morousem vyhrát, ať už to bude stát cokoliv! A pokud by se mu ho náhodou povedlo začlenit do kolektivu a jeho chování se tak zlepšilo, bylo by to úplně nejlepší.

Po několika prohrách, které by spoustu lidí už dávno odradily, se mu to ale vážně začne dařit. No a Aiden nestačí valit oči. Jak se to stalo, že svého prvotního nepřítele na život a na smrt nakonec vpustil dovnitř? Jak to ten mladý blonďák dělá, že postupně bortí všechny jeho ochranné zdi? A proč se mu, sakra, začal svěřovat s věcmi, které si do té doby nechával pohřbené hluboko v sobě? Aiden se pomalu, ale jistě začíná měnit a Brian si postupně uvědomuje, že ke svému šéfovi nejspíš cítí něco víc, než kdy mohl tušit…

Daruj mi křídla jsem četla už před lety, když se ještě jednalo o pouhou internetovou povídku na portálu bez-hranic. Když jsem se následně dozvěděla, že povídka vyjde i jako e-kniha, neváhala jsem a hned po ní skočila. A dobře jsem udělala! Ten příběh je zkrátka kouzelný! Je o životě dvou zlomených mužů (na jednom je to vidět víc, na druhém míň), kteří si navzájem pomáhají postavit se zpátky na nohy. Je o naději, lásce, vtipu i porozumění. Věřím, že si tam každý čtenář najde to svoje.

První polovina knihy je trošku pomalejší a vlastně se zdá, že se v ní toho tolik neděje, což by mohlo čtenáře, co pomalé začátky a popisy nemusí, rychle odradit, ale osobně věřím, že byl takový začátek nutný. Potřebovali jsme se nejprve seznámit se všemi postavami a pochopitelně se dostat i přes onu tichou válku mezi Brianem a Aidenem. Kdyby se spřátelili po dvou kapitolách, nebylo by to ono. Ručím vám za to, že jakmile se přehoupnete přes polovinu a dostanete se do stádia, kdy se oba hlavní hrdinové začnou sbližovat, nebudete schopní knihu odložit! Já to nedokázala a četla jsem, dokud jsem neměla dočteno.

Za mě má autorka i hodně veliké plus za to, že se zaměřila na homosexuální tématiku. Mít v knihách nějakého gaye je sice v dnešní době už poměrně běžné, ale skoro pokaždé se jedná jen o nějakou vedlejší postavu, co kamarádí s hlavním hrdinou. Ale mít oba hlavní protagonisty, co se netají láskou ke stejnému pohlaví, už tak běžné není. A právě proto se mi kniha tolik líbí! Lucie Huková to pojala naprosto úžasně a nebála se toho. Takže pokud vám tato tématika nevadí nebo ji dokonce máte rádi, jsem přesvědčená o tom, že si knihu zamilujete tolik jako já!

„Co kdybys šel dneska na oběd se mnou?“ pustil se Brian do další předem prohrané bitvy. Venku bylo nádherně, trochu dusno, ale slunečno, ideální počasí na provětrání hlavy a příjemný oběd v některé z restaurací se zahrádkou poblíž.
„Proč bych to dělal?“ zamručel Aiden a vlastně Brianovi ani moc nevěnoval pozornost. To se ovšem změnilo hned s jeho další větou.
„Vlastně jsem se vsadil s Peterem, Judy a Abbie, že tě dostanu na denní světlo,“ zkusil Brian vsadit na upřímnost.
„O co jste se vsadili?“