29. dubna 2015

Název: Percy Jackson - Moře nestvůr
Autor: Rick Riordan
Žánr: Fantasy, Young adult
Díl: Percy Jackson #2
Počet stran: 304
Rok vydání: 2010
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Mytologické bytosti ožívají... Krvelačné nestvůry se bouří... Bohové z Olympu kladou další úkoly...
"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy. Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu. Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení... Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí... Jdeš do toho s námi?"



Recenze:
První díl Percyho Jacksona jsem slupla během dvou dnů a ten druhý ještě rychleji. Bylo to zapříčiněno tím, že je skoro o sto stránek kratší, ale hlavně díky tomu, že se mi Moře nestvůr líbilo snad ještě víc, než Zloděj blesku.

zdroj
Sice mám za sebou teprve dva díly z pěti, ale i v tuhle chvíli jsem schopná říct, že se Percy řadí mezi mé nejoblíbenější knižní série, díky čemuž si mám stále chuť namlátit, že jsem se mu tolik let vyhýbala. Měla jsem se do něj pustit mnohem dřív, protože je to opravdu úžasný příběh, který pobaví jak děti, tak i dospělé, čehož jsem jasným důkazem. Percy je pro mě zkrátka chuťovka!

Kdo jste Percyho četli, nebo jste viděli film, tak asi víte, o co v Moři nestvůr jde, ale opět musím zmínit, že si film dělal dost, co chtěl, i když se tentokrát tvůrci drželi knižní předlohy mnohem víc, než v případě Zloděje blesku

Pokud je pro vás ale Percy novinka jak jako kniha, tak i jako film, dost vám napoví samotný název, který je stejně jako v prvním díle všeříkající, takže nikoho asi nepřekvapí, když se tentokrát náš mladičký polobůh pustí do výpravy, které vede přes moře plné nestvůr.

Člověk by řekl, že pro syna boha moře bude tahle výprava snadná jako facka, ale to by se šeredně spletl. Percy se zkrátka umí dostat do problémů i v pitomém taxíku, natožpak v rozlehlém oceánu.

zdroj
Ještě štěstí, že má po svém boku (stejně jako v prvním díle) Annabeth, která ho vždycky díky své inteligenci dokáže vytáhnout z problémů. Ve Zloději blesku jim dělal společnost ještě satyr Grover, kterého jsem si velmi oblíbila, takže mě trochu mrzelo, že tady dostal pouze malou roli a setkal se se čtenáři v podstatě až na konci. Ale nebýt jeho nepřítomnosti, nevzniklo by Moře nestvůr... A protože se mi příběh hodně líbil, vůbec jsme se nezlobila.
 

Velký podíl na to měl i fakt, že jsem za Grovera dostala skvělou náhradu v podobě Tysona, kterého jsem si opravdu zamilovala! Ten kluk je naprosto zlatý a doufám, že jsem se s ním nesetkala naposledy.

Nemalým pomocníkem byl pro Percyho i sám Poseidon, který se sice osobně neobjevil ani v jedné scéně, ale z dálky tahal za nitky a snažil se svému synovi pomoct, jak jenom mohl.

Po dočtení celé knihy jsem se jen nešťastně rozhlédla po pokoji, jestli se mi tam náhodou z ničeho nic neobjevilo pokračování, ale bohužel mi to nevyšlo. Na schopnosti vykouzlit si knihu stále pracuju. Tak snad se k následujícímu Percyho příběhu dostanu co nejdřív, protože se na další díly této polobožské série nesmírně těším! Už aby to bylo! 

Úryvek:
Jediné dobré na našem trestu bylo to, že jsme teď měli s Annabeth společného nepřítele a spoustu času si promluvit. Když si znovu poslechla můj sen o Groverovi, vypadalo to, jako by mi začínala věřit. 
„Pokud to fakt našel,“ zamumlala, „a pokud bychom to dokázali sebrat –“ 
„Tak pr,“ řekl jsem. „Ty děláš, jako by ta… ta věc, kterou Grover objevil, bylo to jediné na světě, co může tábor zachránit. Co je to?“ 
„Napovím ti. Co máš, když oholíš berana?“ 
„Svinčík?“ 
Povzdechla si. „Rouno. Kožich berana se jmenuje rouno. A když ten beran má náhodou zlatou vlnu –“ 
„Zlaté rouno. To myslíš vážně?“

 


 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Moc si toho vážím! 



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



0 komentářů:

Okomentovat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)